Еве зошто новите бизниси не успеваат, експертите наведоа 10 клучни причини зошто претходниците се соочуваат со многу предизвици и прават многу вообичаени грешки што можат да ја доведат компанијата во пропаст. Сепак, малите компании немаат исти капитални резерви како големите компании за да ги надминат тешките времиња.
Според истражувањето на Роберт Ферли, истакнат професор по јавна политика и економија на UCLA, само половина од новите бизниси преживуваат две години, а само една третина преживуваат пет години.
Еве ги причините зошто новите бизниси не успеваат. Експертите наведоа 10 причини.
Независна работа
Многу луѓе го замислуваат успешниот претприемач како независен претприемач кој смислува идеја и работи сам за да ја оствари. Но, тоа обично не е патот до успехот, велат експертите. На претприемачите им е потребен тим околу нив кој ќе донесе различни вештини и перспективи и ќе се поддржува меѓусебно во тешки времиња. Неодамнешните истражувања покажуваат дека компаниите предводени од повеќе луѓе имаат особено високи стапки на успех, главно затоа што имаат тенденција да ги делат истите вредности и цели за бизнисот.
Пребрз раст
Пребрзото проширување може да го оптовари бизнисот, без разлика дали тоа значи купување премногу опрема, отворање премногу локации или вработување премногу работници. Клучот лежи во наоѓањето на вистинската рамнотежа помеѓу долгорочното и краткорочното размислување. Реинвестирањето на заработката во бизнисот може да доведе до значителен раст на долг рок, но само кога е комбинирано со фокус на поитни прашања како што се паричниот тек и обртниот капитал.

Недостаток на искуство
Претприемачите со претходно искуство во својата област имаат голема предност. Можам да ги научам деталите и тактиките и да научам важни лекции за успехот и неуспехот.
Премногу страст
Ана Џенкинс, вонреден професор на Бизнис школата на Универзитетот во Квинсленд во Австралија, интервјуираше 120 претприемачи кои беа принудени да поднесат барање за банкрот. Таа откри дека оние чии идентитети и самодоверба беа најтесно поврзани со работата се соочуваат со неуспех најтешко.
Конфликти во компанијата
Кога деловните партнери почнуваат да се судираат, компанијата може да страда. Сериозен конфликт може да го парализира бизнисот и да го уништи моралот кај вработените.
„Кога премногу се борите, тешко е да развиете компанија бидејќи не можете да се фокусирате на работи како што прават вашите конкуренти и што треба да направите вие како одговор“, рекоа експертите.
Проблеми со добивање капитал
Предизвиците со пристапот до кредити и капитал беа меѓу главните загрижености што ги покренаа испитаниците во анкетата на Федералните резерви за мали бизнис организации претходно оваа година. Истиот наод се појави во анкетата спроведена минатата година од Центарот за иновации и претприемништво Морхаус.
Некои сегменти од малите бизниси се соочуваат со особено тешки предизвици во собирањето капитал. Експертите наведуваат дека ова се претежно компании во сопственост на малцинства.
Недостаток на пазар
Ако нема пазар за вашите производи, вашиот бизнис ќе пропадне. „Луѓето кои сакаат да готват можеби ќе сакаат да отворат ресторани, но правењето добра храна не е доволно“, рекоа експертите.
Надворешно влијание
Малите бизниси се особено ранливи на рецесии или други револуционерни промени. Ова најдобро може да се објасни преку појавата на КОВИД. Во вториот квартал од 2020 година, 8,5 проценти од малите бизниси се затворија, што е приближно двојно повеќе од стапката пред пандемијата и многу повисока од стапката на затворање од 2,7 проценти за големите бизниси, според анализата на Ферли и Националното биро за економски истражувања.
Неможност за промена на насоката
Секако, сопствениците на мали бизниси не можат ништо да направат за да спречат големи нарушувања како што се пандемии и рецесии или големи промени во вкусовите на потрошувачите. Но, како претприемачите реагираат на тие настани прави голема разлика.
„Ниеден родител не сака да чуе дека неговото дете не е убаво, а ниту еден претприемач не сака да чуе дека можноста не е совршена“, вели Дана Гринберг, професор по организациско однесување на колеџот Бабсон, „Волтер Х. Карпентер“.
На пример, карантините предизвикани од КОВИД претставуваа сериозни предизвици за многу бизниси кои се потпираа на продажба лице в лице. Но, некои мали бизниси ги зголемија своите шанси за преживување со тоа што се свртија кон стратегии како што е достава до дома.
Премногу тврдоглави
На крајот на краиштата, многу неуспеси на мали бизниси се прашање на лошо лидерство. Проблемот може да се манифестира на многу различни начини, но се сведува на „неможноста да се слушне, да се слуша, да се биде отворен за други перспективи“.
(Klix.ba)
Фото – Rawpixel



