Ако мирисате цимет, ќе станете покреативни и поиновативни

- Advertisement -

Креативноста честопати се смета за нешто вродено. Но, креативноста, како и самодовербата, може да зависи и од надворешни фактори. На пример, истражување покажа дека на креативноста може да се влијае преку различни околности, што има логика – ако сме опкружени со креативни луѓе, веројатно и ние би биле покреативни.

Но, едно истражување објавено во PLOS One покажа дека креативноста може да се поттикне со мирисање цимет. На половина од учесниците во истражувањето им било речено да мирисаат епрувета со цимет и потоа им биле направени повеќе тестови за креативност. На другата половина им било речено дека во епруветата има некоја супстанција која ја зголемува креативноста и потоа ги правеле иститие тестови.

- Advertisement -

Tие кои мислеле дека мирисале некоја супстанција за креативност имале подобри резултати на тестовите, смислиле повеќе решенија и имале подобри оценки за орогиналност, флексибилност и мислење надвор од нормите. Зошто? Едноставно затое што тие очекувале да бидат креативни.

Ефектот со циметот не е ограничен само на креативноста. Да ги земеме за пример првичните впечатоци. Истражувањата покажуваат дека луѓето кои мислат дека треба да бидат добро прифатени и сфатени и навистина се добро прифатени едноставно затоа што мислат дека се допадливи. Кога мислите дека им се допаѓате на другите, се однесувате поприродно и изгледате попријателски, па затоа луѓето навистина повеќе ве прифаќаат.

- Advertisement -

Се се сведува на очекувањата. Кога мислите дека ќе им се допаднете на другите, најесто тоа така и се случува. Истото важи и за пофалбите и признанијата. Пофалете го работникот дека добро се справил во ситуација со која прв пат се сретнал и потоа тој секогаш ќе очекува добро да се справува во слични ситуации.

Клучниот фактор тука за внатрешната мотивација е вербата во сопствените способности. Вториот може прихолошки механизам кој го предизвикува плацебо ефектот е ослабување на инхибиторите кои нормално ги попречуват перформансите. Тоа значи дека самокритичноста е избор на инхитибори кои ја ограничуваат креативноста.

- Advertisement -

Во случајот со новата студија циметот е ирелевантен. Заклучокот е дека кога веруваме дека има причина за да бидеме покреативни – како мирисањето цимет или некоја магична супстанција за подигнување на креативноста – навистина ќе бидеме покреативни. Вербата е најбитна – и во себеси и во другите луѓе.

(Inc.com)

(фото: )

Сподели!
- Advertisement -