Кога станува збор за децата и паметните телефони, многумина веруваат дека мобилните телефони треба што помалку да бидат во рацете на децата, а родителите да им го дадат првиот паметен телефон што е можно подоцна. За негативното влијание на паметните телефони врз децата се зборува со години, а повеќето родители од сопствено искуство знаат колку однесувањето на детето може да се промени кога екраните се во близина.
Кога е вистинското време децата да добијат телефон, Daily Mail разговарале со повеќе експерти за детски развој, а нивните размислувања и совети се различни.
Професорката од Универзитетот Шефилд Халам, Лиане Азеведо, е едeн од најголемите експерти во областа на влијанието на мобилните телефони врз здравјето, а особено е специјализирана за деца. На млада возраст за развојот на децата е многу важно да си играат со други деца и играчки и да поминуваат време надвор. Тоа придонесува за нивните когнитивни, физички, социјални и емоционални вештини, поради што играта мора да биде врвен приоритет за децата, објаснува таа.
Во него се нагласува дека во текот на првите шест години од животот, мозокот на децата се развива со голема брзина, а децата треба да ги развиваат своите вештини преку интеракција со други луѓе и деца, така што времето поминато со екраните може значително да влијае на нивниот развој и се нагласува дека особено негативното влијание врз јазикот, комуникацијата и когнитивниот развој што го има кај најмладите, во првите три години од животот.
Ако децата веќе гледаат нешто на екраните, тоа треба да биде едукативна содржина, коментира Азеведо за Daily Mail.
На прашањето кога децата би можеле да добијат мобилен телефон, тој вели дека нема докази кои сугерираат дека има одредено време или кога ќе достигнат одреден број години. Слично размислува и професорката Мизуко Ито од Универзитетот во Калифорнија, која досега има објавено неколку книги за начинот на кој децата ги користат социјалните мрежи и телефоните: Не верувам дека има магичен број на години кога детето е подготвено за паметен телефон. и таа смета дека е многу поважно да се подготви дете за онлајн светот и отворено да разговара со нив за тоа.
Ако се праша Катрин Бирбалсинг, директорка на лондонското училиште Михаела, на децата не треба да им се даваат мобилни телефони пред да наполнат 16 години. Училиштето во кое таа е директор, кое вообичаено користи специфични методи на образование и однесување и каде што е ставен голем фокус на дисциплината, ја забрани употребата на телефони. Поради екраните, децата учат помалку и доцнат во развојот на основните вештини како што е читањето, смета Бирбалсинг: Телефоните се направени за да создадат зависност, таа ги предупреди и ги повика родителите да не им даваат телефони на своите деца бидејќи тие „го уништуваат нивниот мозок и ги ставаат децата во опасност “.
Наместо тоа, тој ги советува родителите да ги поттикнуваат своите деца да се занимаваат со корисни хобија како што се читање, свирење инструменти, учење шах, вежбање и слично. Децата на тој начин ќе можат да читаат и учат и ќе се ослободат од токсичноста на интернетот и социјалните мрежи, објасни таа.
Експертот за сајбер-безбедност Џејк Мур предупредува на уште еден проблем, а тоа е што родителите им даваат телефони на деца кои се уште не се доволно зрели за да ги користат одговорно и не се свесни за сите потенцијални проблеми со приватноста и безбедноста. Сепак, тој вели дека телефоните можат да бидат „важна безбедносна алатка“ бидејќи овозможуваат комуникација со децата, а доколку се користат на правилен начин, децата можат да ги користат и за едукација. Поради оваа причина, тој смета дека родителите треба да им го дадат првиот телефон на своите деца на возраст од 11 до 12 години, но само доколку и родителите и децата се подготвени, односно едуцирани за нивна безбедна употреба. Мислам дека е добра идеја да му дадете на вашето дете паметен телефон кога ќе биде доволно старо за да разбере што е уредот.
Професорката Ито исто така нема целосно негативен став кон екраните и вели дека телефоните можат да им дадат на децата поголема автономија и можност за проширување на нивните социјални врски, но нагласува и дека децата мора да бидат подготвени за паметни телефони, додека родителите треба да ги охрабруваат да ги користат. одговорно.
Д-р Јалда Улс, детски психолог и извршен директор на Центарот за научници и раскажувачи на Универзитетот во Калифорнија, Лос Анџелес, нагласи дека нема конкретни докази за поврзаноста помеѓу употребата на паметни телефони и нивното влијание врз менталното здравје. Таа вели и дека не постои вистинска возраст кога децата се спремни за телефони, но спомна една важна работа. А тоа е дека родителите не треба да чекаат сите да добијат телефони и дури потоа да му дадат телефон на своето дете, бидејќи во тој случај може да да живеат изолирано од пријателите и општеството.
(Zimo)