Rum and Sargassum, стартап во Барбадос на Карипските Острови, го претвора отпадот од рум од дестилериите и морските алги што се фрлаат на бреговите за да произведува биокомпресиран природен гас за гориво за автомобилите.
Стартапот е основан од машинскиот инженер Легена Хенри и нејзиниот сопруг научник со цел да ѝ помогнат на земјата да продолжи да привлекува туристи, а истовремено да ги исполни своите нето нула цели.
Саргасум или алгите од Саргасовото Море ги напаѓаат карипските плажи повеќе од една деценија. Затоплувањето на океаните и зголеменото загадување на морето го поттикнаа растот на плевелот во Саргасовото Море, кое се измива на недопрените плажи на Карибите.
Откако ќе стигнат на копно, морските алги почнуваат да гнијат. Иако насипите од алги и гнили мириси се непријатни за туристите, тие исто така претставуваат ризик по здравјето на морските животни. Одморалиштата трошат милиони долари секоја година за да ги отстранат морските алги од плажите, но стартапот на Хенри би можел да ја претвори оваа неволја во добивка.
Барбадос си постави амбициозна цел да стане земја која не користи фосилни горива до крајот на оваа деценија. Сепак, Хенри, истражувач и предавач на Универзитетот во Западна Индија (UWI), верува дека ова ќе има огромно економско влијание бидејќи електричните возила (ЕВ) се премногу скапи за обичниот човек во земјата.
Постојните возила со мотори со внатрешно согорување може да се доградат со комплет за околу четири часа и да работат на гас. Цената на комплетот е незначителен дел од цената на електричните возила. Значи, Хенри работи на повторување на успехот на Бразил во користењето на шеќерна трска за создавање биогориво што може да ги напојува автомобилите.
Но, додека работеле на овој проект, Хенри и неговата ученичка Бритни Мекензи наишле на камиони кои биле распоредени за да го расчистат саргасумот и се прашувале дали може да го искористат овој отпаден материјал наместо да се фрла.
Користејќи алги од плажите и отпадна вода од дестилеријата за рум, уште еден отпад со кој островите мора да се соочат, Бритни постави мали серии реактори, а нивните прелиминарни резултати се ветувачки. Хенри ангажирал и друг биолог за да утврди кои комбинации на саргасум и отпадни води произведуваат највисоки нивоа на природен гас. Откако технологијата била усовршена, тимот поднесол патент во 2019 година и барал повеќе средства за да ја искористи како експеримент.
Тие го тестирале своето биогориво во автомобил Nissan Leaf и решиле да го основаат во 2021 година Rum and Sargassum. Стартапот сега работи на зголемување на своето производство за да ја исполни побарувачката за почетната цел од 2.000 клиенти.
На долг рок компанијата планира да снабдува гориво за околу 100.000 возила на фосилни горива, што е околу 75% отсто од сите возила во Барбадос. Ова ќе спречи околу 14 милиони тони CO2 да се испуштат во воздухот, а исто така ќе ги намали трошоците за гориво за половина на сопствениците на возила. Ова може да помогне туризмот да продолжи дури и без користење на фосилни горива.
Но, тоа не е толку едноставно. Хенри проценува дека продажбата на гориво на 300 такси возила ќе ја чини компанијата 7,5 милиони долари, а комбинацијата од финансирање со заем од развојните банки и ризичен капитал може да помогне да се соберат овие средства.
Ако е успешно, решението би можело да се примени на многу места каде што алгите се проблематични, но на крајот може да станат благодет.
Студијата за ова откритие е објавена во списанието Nature.
(Interesting Engineering)
(фото: )