Ресторанот, кој наплаќа речиси 500 долари по лице за вечера, служи исклучиво вода од шведската компанија Nordaq. Со помош на оваа вода се подготвуваат и оброци и пијалоци во ресторанот – од супа до сокови во опциите за безалкохолни пијалоци. Тој е еден од повеќе од 140-те Мишелин ресторани кои користат вода Nordaq, која се прочистува и се флашира на лице место со локална чешма.
Целта на компанијата е да ја намали употребата на шишиња со вода за еднократна употреба во угостителската индустрија и евтините пластични, кои често се наоѓаат во хотелските соби и стаклените шишиња со европска минерална вода што се служат во рестораните со висока класа. Овие вторите често патуваат илјадници километри од изворот до точката на потрошувачка.
„Транспортот на вода преку вода нема смисла. Тоа е она што сакаме да го елиминираме. Шишињата Nordaq немаат пластични етикети за да можат лесно да се мијат и повторно да се користат, а имаат широк врат, што им овозможува да се мијат во стандардни машини за миење садови“, рече извршниот директор на компанијата, Јохана Матсон.
Шишињата, исто така, се безбедно затворени и датирани откако ќе се наполнат, рече Метсон. Mandarin Oriental Singapore го користи системот Nordaq од 2023 година, а шишињата се присутни во хотелски соби, ресторани, спа и теретана.
Nordaq е една од многуте компании во премиум бизнисот со одржлива вода. Водата Castalie е присутна во повеќе од 700 хотели во Франција, според нејзината веб-страница, додека водата Purezza се служи во повеќе од 5.000 претпријатија во 13 земји, според страницата на компанијата LinkedIn.
Индиската угостителска компанија ITC Hotels го создаде својот бренд за вода од нула милји SunyaAqua за да ја намали употребата на пластични шишиња за еднократна употреба во своите 140 хотели.
„Секоја голтка без каење се флашира на лице место, со што се елиминира потребата за транспорт. Не сакаме да транспортираме вода на повеќе од 10 километри од нашата фабрика за флаширање бидејќи, како што знаете, јаглеродниот отпечаток многу зависи од транспортот“, објави на Facebook во јули ITC Maurya од Њу Делхи.
Компаниите кои обезбедуваат вода со ниски или никакви транспортни трошоци за туризмот и угостителството тврдат дека спречуваат употреба на милиони пластични шишиња годишно. Но, тие имаат уште една предност – тие можат да генерираат профит и за своите клиенти.
(CNBC)
(фото: Nordaq)