Научници дизајнираа генератор кој ги претвора издувните гасови во електрична енергија

- Advertisement -

Моторите со внатрешно согорување во автомобилите можат да произведат многу енергија за напојување на овие возила, но тие се изненадувачки неефикасни во тоа. Имено, се проценува дека 3/4 од енергијата што ја создаваат се губи низ издувната цевка во форма на топлина. Но, што ако можеме да ја искористиме таа топлина и да ги направиме моторите уште поефикасни?

Научниците се враќаат на оваа идеја во време кога се залагаат за намалување на издувните гасови и ставање крај на потрошувачката на фосилни горива со цел да се намали влијанието врз климата и да се ублажат климатските промени. Така, тим од истражувачи од Државниот универзитет во Пенсилванија во САД објавија студија во која велат дека создале уред кој може да ја претвори топлината на издувните гасови во електрична енергија. И не само тоа, туку е и со релативно едноставен дизајн, така што лесно може да се монтира на цевката на автомобил или друго возило со издувна цевка.

- Advertisement -

Термоелектричните генератори имаат едноставна функција. Кога еден од овие уреди е поставен во близина на извор на топлина (или намерно произведен или отпад), електроните се повлекуваат од топлата кон студената страна, создавајќи електрична струја. Во студија објавена во списанието ACS Applied Materials & Interfaces, прототип на термоелектричен генератор, изграден под ограничени лабораториски услови, можеше да произведе максимална моќност од 40 W, доволно за напојување на сијалица.

Истражувачите сега велат дека користеле полупроводник направен од бизмут телурид за да го олеснат овој процес. Меѓутоа, при тестирањето откриле проблем со загревањето на „ладната страна“, што се обиделе да го решат прво со водено ладење, а потоа дошле до релативно едноставен дизајн на ладилник кој се обвиткува околу издувната цевка, давајќи им дополнителна површина за дисипација на топлина. Ова е природен феномен кај автомобилите во движење.

- Advertisement -

Кога симулирале средина со голема брзина, истражувачите откриле дека нивниот термоелектричен систем може да произведе до 56W енергија кога патува со просечна брзина на автомобил. Кога го тестирале системот на поголемо возило, хеликоптер, резултатот бил речиси три пати поголем – 146 вати.

Иако е јасно дека овие уреди утре нема да можат да се користат на возила, тие демонстрираат интересно решение кое би можело да ги направи моторите со внатрешно согорување поефикасни, но тие би можеле да се користат и на други издувни цевки како оние од котларниците.

- Advertisement -

(Zimo)

(фото: Free Malaysia Today)

Сподели!
- Advertisement -