Хрватска воведува вештачка интелигенција во основните и средните училишта

- Advertisement -


Повеќе од 800 наставници, директори, научници и образовни експерти се собраа оваа недела во Ровињ на конференцијата за корисници на CARNET „CUC2025: Од инспирација до акција“ за да разговараат за клучните предизвици и можности што ги носи вештачката интелигенција.

Централните теми на годинешната конференција беа употребата на вештачка интелигенција во училницата, животниот баланс во дигиталната ера и новите пристапи кон инклузивно и одржливо образование. Во текот на тридневната програма учесниците имаа можност да изберат од повеќе од 120 активности, вклучувајќи интерактивни презентации, работилници, панел дискусии и сесии на BoF.

- Advertisement -

Посебен акцент беше ставен на проектот Примена на дигитални технологии засновани на вештачка интелигенција во образованието – BrAIn, чии резултати и истражувачки сознанија беа презентирани преку серија стручни презентации.

Препознавајќи ја важноста на вештачката интелигенција и нејзиното влијание врз образовниот систем, го започнавме проектот BrAIn, кој се фокусира на развој на критичко размислување, писменост во областа на вештачката интелигенција и дигитални компетенции на наставниците и учениците. Една од првите активности во проектот беше изработка на наставна програма за вештачка интелигенција за основните и средните училишта, која од оваа 4 година е исклучително експериментално имплементирана од страна на наставниците. досегашните резултати, а конференцијата за корисници на CARNET даде можност за размена на искуства и добри практики во спроведувањето на наставната програма преку учење базирано на проекти и истражување и поттикнување на креативноста“, рече Хрвоје Пуљиз, директор на CARNET.

- Advertisement -

Како дел од проектот, беа развиени наставни програми за вештачка интелигенција за воннаставни активности и изборен предмет со цел да се развие критичко размислување за влијанието на новите технологии, вклучително и вештачката интелигенција и обука за практична работа со новите технологии.

Со воведувањето на наставната програма за вештачка интелигенција, ние станавме една од ретките земји во светот кои ја препознаа потребата да ги запознаат учениците со потенцијалот и влијанието на дигиталните технологии и вештачката интелигенција веќе во основно училиште. На тој начин учениците имаат можност активно да учат и критички да размислуваат за новите технологии, да се запознаат со етичките предизвици и да стекнат вистински увид во можностите на технологијата да ја одбележи нивната иднина“ изјави Јурај Билиќ, помошник директор на Секторот за вештачка интелигенција и проект менаџер за BrAIn, додавајќи дека ОЕЦД, Организацијата за економска соработка и развој, во својот извештај за иднината на вештачката интелигенција го истакнала BrAIn како пример за добра практика.

- Advertisement -

На конференцијата беа презентирани и конкретни примери од училниците, кои покажуваат како вештачката интелигенција може да го збогати образовниот процес на креативен и значаен начин. Некои студенти развија свои виртуелни асистенти и обучија модели за машинско учење, додека други користеа алатки за вештачка интелигенција за да креираат театарски сценарија и да размислуваат за границата меѓу реалниот и дигиталниот идентитет.

Во едно училиште вештачката интелигенција била искористена за анализа на податоци во проект за обновливи извори на енергија, додека наставниците во други поставки покажале како алгоритамското размислување може да се развие преку игри на табла.

Вештачката интелигенција, исто така, послужила како алатка за вклучување, обезбедувајќи поддршка за учениците со попреченост преку персонализирана содржина и помошни алатки, а проектите што ја поврзуваат вештачката интелигенција со теми од животната средина, како што се училишните иницијативи за зачувување на животната средина, привлекле посебен интерес.

(Vidi.hr)

(фото: Pixabay)

Сподели!
- Advertisement -