Швајцарската компанија Twiliner лансира линии што ги поврзуваат клучните туристички дестинации, нудејќи удобност што досега не беше достапна во автобускиот превоз. Првите линии се планирани за ноември 2025 година, а рутата ќе ги вклучува Швајцарија, Луксембург, Белгија, Холандија и Шпанија.
За патниците од Србија и регионот, ова е можност да ги поврзат своите патувања со Централна и Западна Европа – бидејќи Цирих, Амстердам и Барселона се меѓу најбараните дестинации од нашиот регион. Со добри воздушни и железнички врски од Белград, Загреб, Љубљана или Подгорица, ноќните автобуси на Twiliner можат да бидат продолжение на патувањето кон север и запад од континентот.
Twiliner нагласува дека нивните автобуси обезбедуваат одржлива алтернатива на летовите на кратки релации. Патувањето е речиси еколошки прифатливо како патувањето со воз, со 85% помалку емисии на јаглерод диоксид (CO₂) во споредба со летањето. Возилата користат HVO дизел, гориво добиено од отпадни масти и растителни масла, што дополнително го намалува негативното влијание врз животната средина.
Автобус како бизнис класа во авион
Удобноста е главниот адут на Twiliner. Во автобусот има 21 седиште (18 на горниот кат и 3 долу), инспирирани од бизнис класата во авионите. Секое седиште може да се трансформира во кревет со притискање на копче, а на патниците им се обезбедени перници и ќебиња. Дополнително, достапни се приклучоци, маси, индивидуално осветлување, бесплатен интернет и мал простор за лични работи.
На долното ниво има бања со гардеробер (без тушеви) и мини-бар со грицки и освежителни пијалоци. Патниците можат да земат еден голем куфер до 23 кг и рачен багаж до 5 кг, додека велосипедите, скиите и даските за сурфање може да се додадат со претходна резервација.
Први линии и проширување на мрежата
Од самиот почеток ќе има две рути. Тоа се Цирих-Амстердам (со постојки во Базел, Луксембург, Брисел и Ротердам) и Цирих-Барселона (со постојка во Жирона). Билетите чинат околу 180 евра во еден правец, а автобусите првично ќе сообраќаат неколку пати неделно. Веќе следната година, заминувања се очекуваат речиси секој ден.
Твилајнер планира да ги поврзе 25-те најголеми европски градови до 2028 година и на тој начин да создаде мрежа од ноќни автобуси што ќе бидат еквивалент на ноќните возови. За патниците од Балканот, ова значи дека во блиска иднина, Белград, Загреб или Љубљана ќе имаат уште подобри врски со главните европски метрополи – со удобност, прифатливи цени и значително помал еколошки отпечаток во споредба со авион.
(B92)
Фото – Flickr