Илон Маск: Луѓето би можеле да го населат Марс до 2055 година

- Advertisement -

Основачот и извршен директор на SpaceX, Илон Маск, вели дека човечката населба на Марс не е сон. Маск верува дека човештвото може да воспостави одржлива населба на Црвената планета до 2055 година, но само ако направи некои клучни достигнувања во технологијата за лансирање ракети што може да носи голем товар.

Мислам дека тоа може да се направи за 30 години, под услов да има експоненцијално зголемување на тонажата до Марс со секој следен прозорец за трансфер до Црвената планета, кој се отвора на секои две години“, рече Маск преку видео на 9 септември за време на самитот All-In, настан организиран од подкастот All-In.

- Advertisement -

Како што е добро познато, Земјата и Марс се усогласуваат правилно за меѓупланетарни мисии само еднаш на секои 26 месеци.

Зголемувањето на тонажата е важно, нагласи Маск, бидејќи населбата на Марс ќе бара многу работи, од модули за живеалишта до помошни роботи. За да биде навистина самоодржлива, ќе мора да ги има сите состојки на цивилизацијата, односно материјали што ќе им овозможат на доселениците да одгледуваат храна, да произведуваат гориво од марсовската атмосфера и да градат микрочипови, компјутери и ракети, меѓу другото, рече Маск.

- Advertisement -

Маск има една посебна ракета на ум за да го оствари овој сон за Црвената планета, а тоа е Starship на Space X, најголемото и најмоќното лансирно возило некогаш изградено.

Starship се состои од два елементи, кои се дизајнирани да бидат целосно и брзо повторна употреба, имено бустер наречен Super Heavy и летало од повисок степен наречено Starship. И двата се направени од не’рѓосувачки челик и се напојуваат од моторите Raptor од следната генерација на Space X, кои согоруваат течен кислород и течен метан, кои можат да се произведат на Марс.

- Advertisement -

Ракетата е сè уште во развој. Досега леташе во целосно склопена конфигурација 10 пати, последниот пат на 26 август. Летот 10 помина добро, при што Starship ги постигна сите главни цели на мисијата, вклучувајќи го и првото лансирање товар во вселената, имено осум тест верзии на широкопојасните сателити Starlink на Space X.

Ова беше важна мисија за бродот, кој беше предвреме изгубен за време на претходните три тест летови на Starship.

Следниот тест лет на огромната ракета ќе биде последното лансирање на тековната верзија 2 од нејзиниот дизајн, рече Маск на All-In Summit.

„После тоа доаѓа верзијата 3, што е гигантско подобрување, бидејќи има мотори Raptor 3 и речиси сè се менува на ракетата. Значи, верзијата 3 може да има некои почетни тешкотии бидејќи е радикално редизајнирана, но е способна да транспортира повеќе од 100 тони во орбитата и е целосно реупотреблива“, рече тој.

Тоа е околу 2,5 пати поголем капацитет на носивост на ракетата Falcon Heavy на Space X во режим на реупотребливост.

За Starship да биде целосно за повеќекратна употреба, сè уште има многу работа што треба да се направи на топлинскиот штит. Никој досега не направил орбитален топлински штит целосно за повеќекратна употребa. Топлинскиот штит на вселенскиот шатл мораше да помине низ девет месеци поправки по секој лет. Ние навистина ја проучуваме фундаменталната физика тука, првите принципи на физиката и се обидуваме да откриеме како да направиме нешто што може да издржи топлина, што е многу лесно и не пренесува топлина на примарната структура, а потоа сите плочи остануваат на место и не пукаат“, рече Маск.

Сепак, тој изрази оптимизам за способноста на Space Xда ги надмине таквите пречки навремено.

„Мислам дека освен ако немаме некои поголеми проблеми, SpaceX ќе демонстрира целосна повторна употреба следната година, со заробување на бустерот и бродот, и ќе може да испорача повеќе од 100 тони во орбитата“, рече шефот на SpaceX.

Конечниот план за лет на Starship вклучува враќање и на Super Heavy и на Ship на лансирната рампа, каде што ќе бидат заробени од „рацете“ на лансирното возило, кулата.

Starship Version 3 ќе биде висок околу 124,4 метри, во споредба со висината од 121 метар на верзијата 2, откри Маск. Верзијата 3 ќе биде првата верзија на ракетата способна да лета до Марс. SpaceX се надева дека ќе ги лансира првите беспилотни тест летови до Црвената планета со оваа ракета следната година.

Сепак, поголемиот дел од транспортот на тежок товар за населување на Марс би можел да се изврши со уште поголем Starship. Маск рече дека ракетата на крајот ќе биде висока дури 142 метри кога ќе биде целосно склопена.

Маск веројатно ќе остане посветен на долгорочната цел за колонизација на Марс, бидејќи тоа долго време беше движечка сила за него и SpaceX. Тој нагласи дека ја основал компанијата во 2002 година прво да му помогне на човештвото да го прошири своето влијание надвор од Земјата.

„Она што е навистина важно е дека Марс е самоодржлив, дека ние сме навистина мултипланетарен вид, па затоа постигнавме планетарна редундантност. Секогаш постои одреден ризик од уништување на Земјата, како што реков, самоуништување или некоја природна катастрофа, па затоа веројатниот животен век на свеста драматично се зголемува откако ќе станеме мултипланетарен вид, а клучниот тест е: Може ли населбата на Марс да преживее ако бродовите за снабдување престанат да доаѓаат?“, рече Маск на конференцијата.

(Klix.ba)

Сподели!
- Advertisement -