Tesla Cybercab, првото целосно автономно роботско такси без возач, се тестира во Фремонт и би можело да влезе во производство на почетокот на 2026 година.
Cybercab е сосема различен од другите електрични автомобили на Tesla. Не е наменет за продажба. Компанијата планира да поседува и управува со флоти од овие мали електрични возила преку услуга што ќе се натпреварува со Uber и Lyft. Првпат беше претставен на јавноста во октомври 2024 година и е дизајниран исклучиво како автономно такси возило без возач. Има две седишта, голем екран за патниците и врати што се отвораат нагоре. Неговиот дизајн наликува на Cybertruck, но без волан, педали и нема место за човечки возач.
Појавувањето на тест-патеката во Фремонт е важна пресвртница. Ова е местото каде што Tesla ги тестира возилата пред да започне со масовно производство. Историјата покажува колку долго може да трае тој процес. Модел Y беше виден на истата патека во декември 2019 година, а лансиран веќе еден месец подоцна. Cybertruck имаше подолго патување – беше тестиран кон крајот на 2021 година и не стигна до клиентите сè до ноември 2023 година. Откако Cybercab беше забележан на 9 октомври 2025 година, а производството е планирано за почетокот на 2026 година, Tesla овој пат има поамбициозен распоред, но сепак има многу време за усовршувања.
Официјалните спецификации не се откриени, но се знае дека Cybercab е развиен за максимална ефикасност. Се очекува да има батерија помала од 50 kWh, но опсег од речиси 322 километри по полнење. Таквиот резултат е можен благодарение на лесната конструкција, аеродинамичната форма и дизајнот со две седишта. Целта е да се создаде најекономичниот електричен автомобил на пазарот. Возилото ќе се полни безжично со помош на индукциска подлога, без потреба од поврзување со кабел.
Визијата на Елон Маск оди уште подалеку. Тој гледа иднина каде што повикувањето Cybercab ќе биде поевтино од возењето со автобус. Најголемиот предизвик останува целосна автономија – систем што ќе овозможи возење без безбедносен возач. Токму ова е клучот за профитабилност, но и најголемата техничка пречка.
Иако глетката на Cybercab на тест-патеката е возбудлива, реалноста е дека Tesla има долг пат пред себе. Потребно е да се усоврши софтверот и да се добијат регулаторни одобренија. Компанијата има историја на амбициозни ветувања во врска со автономното возење, па затоа планираното производство во 2026 година е сè уште многу смела цел.
Фото – Youtube