Иднината на туризмот во голема мера ќе биде обликувана од технологијата, особено вештачката интелигенција. Таа веќе го менува начинот на кој луѓето планираат, резервираат и доживуваат патувања денес. По пандемијата што речиси го парализираше светскиот туризам и го промени начинот на кој ние го доживуваме патувањето, глобалната индустрија се враќа – посилна од кога било. Според извештајот на „МекКинзи и компанија“ насловен „Состојбата на патувањата и угостителството“, се очекува туризмот целосно да се опорави, откако изгуби дури 75 проценти од својата вредност во 2020 година. Ова враќање го активира таканаречениот „туризам на одмазда“, феномен во кој патниците конечно ги реализираат долго одложуваните патувања или авантури од сопствените „листи на желби“. Но, домашните патувања исто така растат, што би можело да сочинува дури 70 проценти од вкупните трошоци за туризам до 2030 година.
Како дел од истражувањето, Мекинзи ги анализираше навиките на повеќе од пет илјади патници од Кина, Германија, Обединетите Арапски Емирати, Обединетото Кралство и САД кои патувале на одмор барем еднаш во последните две години. Резултатите покажаа дека денешните туристи се помотивирани од кога било, поселективни во изборот на дестинации, но и подлабоко поврзани со идејата за смислено патување. Две третини од испитаниците рекоа дека сега се повеќе заинтересирани за патувања отколку пред пандемијата, а токму помладите генерации – миленијалци и членови на генерацијата Z – го предводат трендот, трошејќи поголем дел од своите приходи на искуства, а не на луксузни производи.
За разлика од нив, постарите генерации, особено бејби-бумерите, претпочитаат поблиски дестинации и домашни патувања, но сепак тие сочинуваат една петтина од вкупните трошоци за туризам. Тие се подготвени да платат повеќе за удобност и практичност, како што се директни летови и сместување со повисок квалитет, но се посклони да штедат кога станува збор за самите искуства. Младите луѓе, од друга страна, размислуваат поинаку – искуствата им се поважни од сè друго. Во нивниот случај, патувањето не е само бегство од секојдневниот живот, туку начин на изразување, истражување и поврзување со другите.
McKinsey, исто така, го истакнува силното влијание на социјалните мрежи врз одлуките за патување. Речиси 92% од помладите испитаници признале дека нивното последно патување било инспирирано од содржината од социјалните мрежи – од објави на инфлуенсери до препораки од пријатели. Патувањето така стана општествен феномен: приказна што треба да се сподели, а не само да се доживее. Културните разлики дополнително ги обликуваат навиките на туристите.
Додека патниците од Азија и Блискиот Исток најчесто бараат добро познати атракции, европските и северноамериканските патници сè повеќе бараат помалку рекламирани, автентични искуства.
Според анализата на McKinsey, постојат три главни трендови што ќе го обликуваат глобалниот туризам во наредните години. Првиот е растот на домашните патувања, кои сочинуваат три четвртини од вкупната светска потрошувачка. Иако Соединетите Американски Држави во моментов се најголемиот домашен пазар, Кина наскоро ќе го престигне. Друг тренд се однесува на појавата на нови туристички пазари – како што се Индија, Југоисточна Азија и Источна Европа – чии граѓани сè повеќе ќе патуваат во странство. Трошењето на индиските туристи, на пример, би можело да расте за девет проценти годишно до 2030 година, додека се предвидува дека жителите на Југоисточна Азија и Источна Европа ќе пораснат за седум проценти. Третиот тренд носи пораст на неочекувани дестинации, како што е Руанда, која стана пример за успешен одржлив туризам благодарение на ограничувањето на дозволите за гледање горили и инвестирањето на приходите во зачувувањето на природата и локалните заедници. Ваквите модели покажуваат дека дури и помалите земји можат успешно да се позиционираат ако понудат искуство со јасно социјално и еколошко влијание.
МекКинзи нагласува дека иднината на туризмот во голема мера ќе биде обликувана од технологијата, особено од вештачката интелигенција. Исто како што млазниот мотор го револуционизираше начинот на кој патуваме во 1950-тите, денес генеративната вештачка интелигенција го менува начинот на кој луѓето планираат, резервираат и доживуваат патувања. Вештачката интелигенција веќе овозможува персонализирани патни планови, дигитални асистенти кои го следат патникот во текот на целото патување и алатки кои ја олеснуваат работата на вработените во туризмот и ја подобруваат комуникацијата со гостите. Но, експертите предупредуваат дека технологијата не е магично стапче – нејзината вистинска моќ зависи од човечкиот фактор, способноста за мудро разбирање и користење на податоците.
МекКинзи, исто така, предупредува на предизвиците на масовниот туризам. Повеќе од 80% од светските патници посетуваат само десет проценти од глобалните дестинации, што врши притисок врз инфраструктурата и локалните заедници.
Фото – Pikist