Мерцедес со радикален потег, го напушти концептот на „луксузна стратегија“

- Advertisement -

Мерцедес направи радикален потег и го напушти концептот на „луксузна стратегија“ и подготвува влезни модели кои би можеле да бидат поевтини за четирицифрени износи; се шпекулира дека цената на најевтиниот Мерцедес ќе падне за 20-30 проценти во споредба со претходните почетни цени.

Во време кога електричниот модел CLA на Мерцедес постави нов плафон за многу од смешно високите цени на премиум пазарот, Мерцедес подготвува шок за конкуренцијата и пријатно изненадување за потрошувачите; враќање во сегментот кој некогаш беше фундаментална зона на неговиот раст, но од кој свесно се повлекуваше со години затоа што беше полесно да се постигне суперпрофит на премиум моделите. Зборот „луксуз“, некогаш мантра на извршниот директор Оле Калениус, буквално е избришан од стратешките документи и заменет со пофлексибилна, пазарно-рационална ориентација која им отвора врати на милиони клиенти; оние што Мерцедес ги губи во последните години.

- Advertisement -

Секако, не треба да се очекува од Мерцедес да лансира нешто како Дачија, која ќе го има познатиот круг со три краци на хаубата, туку некаков вид попристапно возило, бидејќи сите нивни модели, објективно, им служеа на потрошувачите сè повеќе да фантазираат за тоа што еден ден би можеле да купат – ако добијат на лотарија.

Целиот спектар на германски медиуми ја информираше германската јавност за намерата на Мерцедес да ја редефинира својата пазарна политика. Билд, Ханделсблат, ВиртшафтсВохе… објавија дека Мерцедес се свртува кон клиенти кои сакаат „вистински Мерцедес“, но не во ценовните опсези резервирани за повисоките класи, т.е. теренци кои често чинат 60, 70 или 100.000 евра; со еден збор, богатство. Специјализираните изданија кои ги следат автомобилските технологии го потврдуваат истото: отстранувањето на зборот „луксуз“ од официјалната стратегија не е погрешно толкување на намерите на Мерцедес, туку одлучна намера на менаџментот да го трансформира имиџот на можеби најценетиот европски бренд на автомобили. Внатре во компанијата, повеќе не се вели дека Мерцедес мора да биде „исклучиво луксузен“, туку „најпосакуван во секој сегмент во кој се натпреварува“.

- Advertisement -

Таквиот пресврт веднаш поставува прашање кое го буди вниманието и на обичните клиенти и на експертите: дали Мерцедес влегува на територијата на Фолксваген и дали ова е почеток на отворена пазарна пресметка во сегмент кој Фолксваген го смета за свој двор со децении? Дали гледаме на почеток на „братоубиствена војна“ на германската автомобилска индустрија додека се притиснати од кинеската конкуренција и бруталната домашна регулатива?

Кога премиум бренд одлучува да се спушти во ценовниот опсег помеѓу триесет и четириесет илјади евра, се поставува друго, подеднакво важно прашање: дали Мерцедес ја отвора долго заклучената врата кон поздрава пазарна динамика во европската автомобилска индустрија, која во последните години е повеќе загрижена за политички притисок врз Брисел отколку за создавање подобри производи?

- Advertisement -

(Seebiz)

Фото – Libre Shot

Сподели!
- Advertisement -