Црн петок е најпрометниот ден во годината за е-трговија, но и идеален момент за оние кои сакаат да ја искористат брзината и лековерноста на другите. Додека клиентите бараат попусти, измамниците бараат клиенти. А стапиците се сè пософистицирани: од лажни страници и попусти што не постојат, до манипулација со цени и маркетиншки трикови што се претставуваат како „неповторливи понуди“.
Една од најчестите измами се страниците со двојници – копии од познати брендови што изгледаат речиси идентично со оригиналот. URL-адресата е често многу слична, графиката е иста, но производите никогаш не пристигнуваат или се фалсификувани. Правилото е едноставно: ако изгледа премногу добро за да биде вистина – најверојатно не е вистина. Проверката на детали како што се HTTPS означување, информации за сопственикот на доменот и прегледи може да спречи непријатни изненадувања.
Друга стапица се лажните попусти. Компаниите понекогаш ги зголемуваат цените неколку дена пред Црниот петок, само за да ги „намалат“ подоцна, со што вештачки создаваат впечаток за голем попуст. Потрошувачите често плаќаат полна цена, само завиткани во агресивен маркетинг. Пред да направите купување, вреди да се провери историјата на цените на независни страници или едноставно да се сетите на претходниот износ.
Исто така, постојат click bait на социјалните мрежи, каде што се ветуваат попусти од 80% на популарни брендови со задолжителна „регистрација на картичка“. Овие врски често водат до страници што собираат лични податоци или се обидуваат да инсталираат злонамерни програми.
Измамниците исто така користат психолошки притисок. „Остануваат само 2 артикли“, „Понудата истекува за 5 минути“ и „500 луѓе моментално го гледаат овој производ“ често се целосно измислени пораки што служат за зголемување на паниката и забрзување на купувањето. Кога адреналинот ќе се појави, рационалното донесување одлуки запира – и тоа е идеална средина за грешки.
Една од најопасните стапици е лажната поддршка на клиенти. Додека клиентите се обидуваат да решат проблем за време на брзање, се појавуваат лажни профили и телефонски броеви кои нудат „помош“ и бараат детали за картичката или кодови за верификација.
Како да се заштитите? Купувајте само од доверливи страници. Не користете линкови од пораки или коментари. Никогаш не оставајте броеви на картички на сомнителни формулари. Секогаш проверувајте ги вистинските цени. И, можеби најважно, не купувајте набрзина.
Црниот петок може да донесе заштеди, но само за оние кои купуваат со ладна глава. За другите, за жал, носи само скапи лекции.
(Bizlife)



