Доколку други истражувања ги потврдат овие резултати, лекарите во иднина би можеле да препорачаат и играње игри како вид на терапија.
Видеоигрите и прекумерното играње често добиваат прилично лоша репутација. Младите, па дури и оние малку постарите, можат да станат зависни од игри, да го запостават дружењето и училиштето и наместо да го поминуваат времето на игралишта или во природа, секој слободен момент да го поминуваат седејќи на столче во затемнети простории, со поглед насочени кон тоа што се случува на екраните.
Ваквите игри често може да бидат насилни и да имаат негативно влијание врз децата. Но, има и друга страна на медалот, а истражувањето спроведено од научниците од Универзитетот во Грац и Империјалниот колеџ во Лондон покажува дека видеоигрите немаат само негативна компонента и зошто нивното влијание може да биде исклучително позитивно.
Во истражувањето биле опфатени повеќе од 600 студенти на постдипломски студии, а фокусот бил на т.н. игри со отворен свет. Тоа се игри во кои може слободно да се истражуваат големи и детални светови, во кои нема премногу ограничувања и во нив е можна интеракција. Трошењето време во вакви дигитални отворени светови, покажаа резултатите од истражувањето, може да има позитивен ефект врз менталната состојба и благосостојбата на гејмерите.
Меѓу игрите кои биле конкретно споменати е The Legend of Zelda: Breath of the Wild, а покрај придобивките, ваквите игри позитивно влијаат и на опуштањето на луѓето и на т.н. когнитивно бегство од реалноста, односно уживајќи во вакви виртуелни светови, луѓето можат да се одморат од секојдневието, грижите и проблемите со кои се соочуваат. Секако, тоа позитивно влијае и на нивната психичка состојба.
За некои, играњето на овие игри е форма на медитација, додека повеќето од анкетираните коментираат дека таквите светови им обезбедуваат внатрешен мир и им дозволуваат да се исклучат од секојдневниот живот.
Со обезбедување на извонредни средини кои обезбедуваат ментално одвлекување, емоционално олеснување, како и значење, ваквите игри можат да послужат како вредни алатки за подобрување на психолошкото и емоционалното здравје, се наведува во наодите од истражувањето.
Некои од причините за позитивното влијание на ваквите игри со отворен свет врз корисниците ја вклучуваат автономијата што ја имаат при истражување на овие светови, како и богатството на виртуелните светови. Иако ваквите игри вообичаено имаат мисии кои треба да се завршат, тие не треба детално да се следат и да се завршат по кој било редослед, така што има многу простор за истражување и експериментирање, што, тврдат научниците, придонесува за подобрување на нивниот ментален здравје.
Дозволувајќи им на гејмерите да истражуваат различни пејзажи, градови и скриени тајни, тие претставуваат целосна спротивност на некои вообичаени онлајн активности како што е бескрајното сурфање на социјалните мрежи, што може да има прилично негативно влијание врз менталната состојба на корисникот.
Доколку идните истражувања покажат слични резултати, еден ден терапевтите и лекарите би можеле да препишат трошење време во виртуелните светови на игри како Zelda и други како една од нивните терапевтски мерки.
(Science Alert)