Кинески градежници постигнаа значаен подвиг со тоа што станаа првите во светот што асфалтираа дел од патот без ниту еден работник ангажиран во работата, само со помош на машини-дронови. Станува збор за асфалтирање на 157,79 километри од автопатот Пекинг – Хонгконг – Макао.
Изградбата на патишта одамна е трудоинтензивен, сложен и процес, кој одзема доста време. Потребни се синхронизирани напори на голема работна сила и бројни машини кои работат заедно за поставување на асфалтот, обезбедување на соодветна основа и одржување на стандардите.
Сепак, револуционерен проект во Кина поставува нови стандарди за изградба на патишта со вклучување на напредна автономна технологија во големите работи на патиштата. Овој проект го истакнува големиот потенцијал на автономните системи да ја трансформираат индустријата, подобрувајќи ги перформансите, безбедноста и квалитетот на начини кои некогаш биле незамисливи, известува Highwaysindustry.
Сржта на овој потфат била импресивна флота од автономна патна опрема обезбедена од Sany, кинески производител на тешки машини. Флотата вклучувала 20 метри широк беспилотен финишер, шест ваљаци со двоен барабан од 13 тони и три гумени ролери од 30 тони.
Овие машини работеле во координирана формација 1+3+3+3, работејќи заедно за да ги исполнат нивните индивидуални задачи.
Она што го издвојува овој проект не е само големината и сложеноста на вклучените машини, туку и врвната технологија што се користела за контрола и синхронизирање на опремата. Напредните алгоритми, системот за позиционирање на сателитот Beidou, кој нуди прецизност и комуникациската мрежа со мала латентност овозможиле планирање на траекторијата во реално време и прецизна оперативна контрола.
Оваа комбинација на технологија осигурала дека машините можат внимателно да се следат една со друга и полека да се тркалаат, намалувајќи го недоволното набивање и спречувајќи истекување на асфалтот и обезбедувајќи го квалитетот и долговечноста на патот.
Меѓу многуте револуционерни елементи на проектот е финишерот SAP200C-10, кој е првиот во светот кој поплочи асфалтен дел широк 19,25 метри со еден премин. Традиционално, асфалтните патишта се поставуваат во повеќе премини, што бара создавање на неколку спојници меѓу секој премин. Овие зглобови може да бидат слаби точки во структурата, што може да доведе до пукнатини и други проблеми со текот на времето.
Овозможувајќи му на финишерот да покрие толку голема површина со еден потег, проектот не само што го забрза процесот на изградба, туку и го намали бројот на спојници, подобрувајќи ја мазноста и структурниот интегритет на патот. Ова достигнување означува значаен чекор напред во традиционалната асфалтна конструкција, поставувајќи нови одредници за изградба на патишта ширум светот.
Поплочувањето без екипаж го намалува ризикот од безбедносни инциденти, како и трошоците за работна сила, бидејќи се потребни помалку работници за директно управување со машините, а овој проект нуди модел за иднината на изградбата на патишта низ светот.
Автономните системи можат да работат 24 часа на ден, без прекин и може да се оптимизираат за да се справат со сложеноста на изградбата на патишта со многу поголема прецизност од човечките работници.
(Index.hr)
(фото: Flickr)