Она што може да се нарече голем напредок во сферата на електричните возила, Mercedes-Benz тврди дека го лансирал „првото електрично возило со батерија во цврста состојба во светот“. Германскиот производител на автомобили откри дека прототипот EQS, опремен со цврста батерија развиена во соработка со американскиот стартап Factorial Energy, започнал со тестирање во реалниот свет.
„Инженерите на Mercedes-Benz и инженерите на Factorial cell работеа заедно на испорачување на целосно нова програма за тестирање на батерии во цврста состојба, што го донесе првиот автомобил напојуван од литиум-метална батерија во цврста состојба на патот“, се вели во соопштението за печатот на автомобилскиот гигант.
Ова е голема пресвртница во транзицијата од лабораториски експерименти кон практични апликации.
„Првите лабораториски тестови на возила веќе беа спроведени во Штутгарт на крајот на 2024 година за да се подготват за тестовите на патиштата што започнаа во февруари 2025 година“, се додава во соопштението за печатот.
Прототипот EQS се предвидува да достигнува импресивни 620 милји (1.000 километри) досег, врз основа на WLTP тестирањето. Ова претставува повеќе од 25% подобрување во однос на сегашниот модел EQS 450+.
Додека бројките на WLTP обично ги надминуваат проценките на EPA, сепак се очекува возилото да постигне извонредни 527 милји според стандардите на EPA, што лесно му конкурира на опсегот на Lucid Air. Овој проширен опсег се припишува на иновативната технологија на батерии во цврста состојба на Factorial Energy, која го заменува традиционалниот течен електролит со цврст.
Ова овозможува поголема енергетска густина и зголемена безбедност, а истовремено ветува и значително намалување на тежината. Mercedes-Benz наведува дека пакетот со цврста состојба испорачува 25% повеќе опсег во исти параметри за големина и тежина како сегашните литиум-јонски батерии.
Компанијата наведува дека пакетот батерии во цврста состојба има потенцијал за зголемување на опсегот од 40% во идните повторувања. Батеријата што се тестира во EQS е првиот чекор кон инкорпорирање на понапредната батерија во цврста состојба (ASSB) на Factorial „Solstice“. Се одликува со литиум-метална анода, која складира повеќе енергија од конвенционалните графитни аноди.
За да се управува со ширењето и контракцијата на материјалот за време на полнењето и празнењето, батеријата вклучува пневматски актуатори дизајнирани од инженерите на Формула 1 на Mercedes-Benz во нивното седиште за моторспорт во Бриксворт, Велика Британија.
Овој развој означува клучен напредок во однос на батериите во полуцврста состојба, кои користат електролит сличен на гел и веќе се распоредени во некои кинески електрични возила. Додека полуцврстите батерии нудат побрз пат до приспособливост, вистинските батерии со цврста состојба ветуваат позначаен скок во перформансите и безбедноста. Овој пробив може да го отвори патот за нова генерација електрични возила со значително зголемен опсег и перформанси, забрзувајќи ја транзицијата кон одржлив транспорт.
(Interesting Engineering)
(фото: Libre Shot)