Во голем скок напред во областа на хиперсонични летови, Кина објави дека моторот развиен од неа покажал дека достигнува оперативна способност од 16 мах на тестовите. Моторот за коси детонација (ODE) кој работи на обичен керозин за авијација ги постигна перформансите во серија тестови извршени во ударниот тунел JF-12 во Пекинг.
Шок тунелот JF-12 може да ги дуплира вистинските услови на хиперсоничните летови и е еден од најголемите и најнапредните од ваков вид во светот. Тој е под Механичкиот институт при Кинеската академија на науките (CAS). Научниците од CAS изјавија дека успеале да постигнат долги коси детонациски бранови со помош на млазното гориво RP-3.
Тестовите резултирале со стапки на согорување 1.000 пати побрзи од обичните млазни мотори, според извештајот на South China Morning Post. Оперативната способност, како што информираат од нив, е меѓу 6 и 16 маха. Брзината од 16 маха е приближно еднаква на 19.756 км на час.
За време на тестовите, доаваат научниците,т дека успеале да обезбедат патување само со брзина од 9 мах за околу 492 стапки 150 метри). Поради ограничувањата на потребата за моќност, тунелот за ветер JF-12 дозволи да продолжи да работи само 50милисекунди.
Според извештајот на SCMP, новата варијанта на моторот има 85% пократок согорувач од обичниот млазен мотор. Научниците верув/аат дека ова ќе помогне во намалувањето на тежината на авионот, а исто така ќе придонесе за проширување на опсегот на летот.
Еден од клучните фактори зад ефективноста на ODE е неговата способност да ги користи ударните бранови како пријател – за зајакнување на согорувањето. Ова е во целосна спротивност со традиционалните млазни мотори кои имаат ризици за гаснење на пламен при супер големи брзини.
Во извештајот на SCMP се наведува дека научниците поставиле испакнатина од 5 мм на ѕидот на согорувачот на ODE – што помогнало да се поттикне самоодржлива експлозија предизвикана од ударни бранови. На врвот на фазата на тестирање моторот откри дека е способен да произведе уште поголем потисок при големи брзини.
Овој тест многу ќе помогне во остварувањето на сонот на Кина да има авион што ќе може да патува со брзина од 16 маха до 2030 година. Исто така, ќе и помогне на војската на земјата да го зајакне својот арсенал на хиперсонично оружје, ракети, па дури и беспилотни летала – кои се евтини.
Извештајот e објавен во списанието „Journal of Experiments in Fluid Mechanics“ во Кина.
(Interesting Engineering)
(фото: Get Archive)