Австријци искористија отпадни батерии за претворање на СО2 во гориво

- Advertisement -

Отпадот од батерии е голема еколошка закана, при што само САД фрлаат околу 3 милијарди батерии секоја година, создавајќи околу 190.000 тони опасен отпад. Фрлените батерии содржат штетни материи кои го загрозуваат човековото здравје и екосистемите, а во исто време чуваат вредни материјали како никел (Ni), кои се неопходни за производство на нови батерии. Ова ги прави подобрените методи за рециклирање итно неопходни.

За да се справат со проблемот, истражувачи од Виена најдоа начин да го повратат никелот од потрошените батерии од никел-метал хидрид (Ni-MH). Со пренамена на отпадот од батерии и користење на алуминиумска фолија, тимот разви нанокатализатор – супстанца направена од наночестички што ја зголемува брзината на хемиската реакција – способна да го претвори јаглерод диоксидот (CO2) во вреден метан.

- Advertisement -

Овој пристап го намалува загадувањето со отпад, а исто така произведува климатско неутрално гориво, бидејќи зафаќањето и претворањето на метанот генерира чиста енергија и помага во борбата против климатските промени. Гинтер Рупрехтер, д-р, професор на Институтот за хемија на материјали во TU Виена и раководител на истражувачкиот проект, нагласува дека враќањето на никелот од потрошените Ni-MH батерии не е само еколошки корисно, туку и економски клучно.

„Современите батерии, како што се никел-метал хидрид (Ni-MH) и литиум-јонските батерии, се состојат од различни компоненти, што ги прави процесите на рециклирање и обновување технолошки предизвикувачки. Несоодветното фрлање може да доведе до истекување на хемикалии, пожари и загадување”, вели Рупрехтер.

- Advertisement -

Отпадните батерии и отпадот од производството во ЕУ би можеле да обезбедат околу 16% од побарувачката на никел до 2030 година. Според Рупрехтер, ова би било доволно за производство на 1,3 до 2,4 милиони електрични возила секоја година.

„Рециклирањето е важен чекор, но уште поголемо влијание може да се постигне со претворање на никелот во катализатори способни да произведуваат горива“, објаснува д-р Каисар Макбул од Технолошкиот универзитет на Виена и прв автор на студијата, додавајќи дека тимот го обновил никелот од потрошените Ni-MH од искористените батерии за зелена боја и алуминиум. .

- Advertisement -

Според Рупрехтер, процесот работи без висок притисок или екстремни температури, бидејќи катализаторот функционира ефикасно при атмосферски притисок и температура од 250°C.

„Нашиот нанокатализатор се состои од 92%-96% алуминиум оксид (Al2O3) и 4%-8% никел, што е оптимално за претворање на стакленичкиот гас CO2 заедно со водород во метан. Сега разгледуваме како овој процес може да се скалира. Ние веруваме дека овој пристап може да го трансформира одржливото производство на гориво. , Нашиот пристап покажува решение за климатскиот проблем – и на начин кој помага и да се реши проблемот со отпадот” вели Рупрехтер.

И покрај тоа што многу катализатори ја губат ефикасноста со текот на времето поради структурни промени или акумулација на јаглерод, тимот не најде знаци на деактивирање во нивната студија.

(Interesting Engineering)

Сподели!
- Advertisement -