Истражувачката и аналитичката институција 21st Europe неодамна претстави проект за железничка мрежа која треба да поврзе 39 дестинации во европските земји – со линии кои стигнуваат до Велика Британија, Турција и Украина и со станици во Белград, Загреб и Сараево.
Иако десетици железнички рути кои беа пуштени во последниtе години го олеснуваат патувањето преку границите на европските земји, новонајавениот предлог на овој „тинк-тенк“, со седиште во Копенхаген, има многу поамбициозен план за железничко поврзување на Стариот континент.
Планот за 21st Europe предвидува европска железничка мрежа за брзи возови кои би функционирале како метро или метро систем. Наречен Starline, проектот треба да ја трансформира европската „фрагментирана, необработена, често бавна“ железничка инфраструктура и да воведе ултрабрзи врски што му се спротивставуваат на воздушниот сообраќај.
Во основата на Starline е предлогот за обединета железничка мрежа изградена на постојната и идна инфраструктура, со приоритет даден на патувања пократки од три часа, правејќи ги рутите како Берлин до Варшава или Милано до Минхен конкурентни на воздушниот сообраќај.
Дополнително, 21st Europe предлага целосно преиспитување на искуството, од поедноставен систем за дигитални билети до нови брзи транзитни центри и силен визуелен идентитет закотвен со синиот дизајн на возовите.
„Вистински интегриран железнички систем повеќе не е само прашање на погодност, тој е стратешка неопходност за издржливоста на Европа во 21 век. Дизајниран како метро систем, Starline го менува начинот на кој Европејците го перципираат својот континент – не како збирка од далечни главни градови, туку како единствена мрежа која брзо се движи каде што секоја врска, без разлика дали е за луѓе или стоки, е на дофат“ се наведува во истражувачкиот центар.
Наместо да функционираат исклучиво како брендирање, бојата и формата се дел од поширок просторен и инфраструктурен пристап, позиционирајќи го самиот воз како архитектонски елемент во движење. Темно сината надворешност на возот, развиена како дел од кохезивен визуелен систем, има за цел да воспостави јасен и конзистентен идентитет преку границите. Дизајнот дава приоритет на читливоста, препознатливоста и чувството на континуитет, што ја одразува амбицијата инфраструктурата за мобилност да се третира како практична и граѓанска.
Се проценува дека новиот систем ќе биде 30% побрз од патниот и сегашниот железнички сообраќај, при што возовите ќе се движат со брзина од 300 до 400 километри на час. Поделена во пет линии, мрежата долга 22.000 километри има за цел да поврзе 39 дестинации во европските земји – достигнувајќи до Велика Британија, Турција и Украина. Ова значи дека патниците би можеле да стигнат од Хелсинки до Берлин за нешто повеќе од пет часа наместо целодневното патување што е потребно во моментов.
Кога станува збор за регионот, Starline треба да има станица во Белград на релација Мадрид-Истанбул, додека Загреб и Сараево ќе бидат на линијата Лисабон-Киев.
Возовите ќе пристигнуваат на новите станици изградени надвор од поголемите градови, со поврзување со постоечките урбани транспортни системи. Вагоните нема да се делат по класи, туку по простори за различни потреби, како што се мирни зони за работни и семејни области.
Возовите ќе пристигнуваат на новите станици изградени надвор од поголемите градови, со поврзување со постоечките урбани транспортни системи. 21st Europe ги замислува овие станици како културни центри кои ќе имаат ресторани, малопродажни и добро дизајнирани места за чекање, како и концертни сали, музеи, спортски објекти и простори за различни настани.
Во овој истражувачки центар веруваат дека Starline може да стане реалност до крајот на овој век.
„Сега почнуваме да градиме мрежа за да поттикнеме вистински промени, здружувајќи ги креаторите на политики, дизајнерите и индустриските лидери за да ја претворат визијата во акција“, велат на крајот од 21st Europe.
(Gradnja.rs)
(фото: 21st Europe)