Втората по големина данска пиварница вработи виртуелни асистенти со вештачка интелигенција

- Advertisement -



Имаат имиња, лица и адреси на е-пошта, но постојат само во дигиталниот свет – пет нови членови на тимот во данската пиварница Royal Juniper претставуваат нова ера во употребата на вештачката интелигенција на работното место. Менаџментот на компанијата ја гледа оваа промена како клучен чекор кон поцелосно искористување на потенцијалот на своите вработени.

„Она во што сме добри како луѓе е креативноста, емпатијата и познавањето на нашите клиенти. Со работа со дигитални колеги, нашите вработени добиваат поддршка во извршувањето на рутинските задачи и во пронаоѓањето информации.“, рече директорот за маркетинг, Михала Сване.

- Advertisement -

Во соработка со данската компанија Manifold AI, тимот е зајакнат со пет колеги со вештачка интелигенција: експерт за бренд Кондикеј, пазарен аналитичар Атина, обработка на податоци за продажба Прометеј, сомелиер Молер, специјализиран за спарување на храна и пиво и советник за продажба Ела.

Отпрвин работеле без имиња, но сега сите петмина имаат виртуелни биографии, се пресоблекуваат и секојдневно комуницираат со колегите преку чет и е-пошта. Имаат дури и „фотографии“ – тројца мажи и две жени, сите атрактивни и фит.

- Advertisement -

„Кога додадовме фотографија на агентот за вештачка интелигенција, употребата и ангажманот се зголемија четирикратно“, рече Својн.

Исто така, се наведува дека вработените луѓе не покажале страв во прифаќањето на нивните дигитални колеги.

- Advertisement -

Јан Дамсгор, професор по дигитална трансформација на бизнис школата во Копенхаген, објаснува дека работниците со вештачка интелигенција често се дизајнирани како „персонаи“ – за да им биде поудобно на луѓето да комуницираат со нив.

„Тие беа создадени за да решаваат конкретни задачи“, вели Дамсгор.

Во Royal Juniper, втората по големина данска пиварница, Карин Јоргенсен, која го води тимот за собирање и анализа на податоци, секојдневно комуницира со Атина, нејзиниот „партнер за анализа на пазарот“. Таа моментално истражува безалкохолни пива, а Атина ја води низ претходно подготвени извештаи и прегледи на пазарот преку Microsoft Teams.

„Порано добивавме еден тон е-пошта. Моравме да пребаруваме низ стари извештаи и информации за врски. Сега работиме многу побрзо и поефикасно“, вели Јоргенсен.

Дополнителна предност, според неа, е што анализата и споредбата на податоците сега се чуваат во рамките на компанијата, што ја зголемува нивната вредност и придонесува за подобра организација на работата.

Јоргенсен смета дека Атина во иднина ќе може да учествува на состаноци.

Сепак, менаџерката Лизе Кнуперт Хордам предупредува дека вработените не смеат да го изгубат своето критичко размислување: „Морате да бидете внимателни со сè што предлага Кондикеј – тој сепак е само машина. Сè што кажува се заснова на податоците што му ги дадовме. Тие информации имаат вредност, но потребен е човечки допир и креативно размислување“ нагласува таа.

За Мишал Свејн развојот на овие дигитални колеги не е само технолошки напредок, туку и основа за создавање хибриден тим од луѓе и вештачка интелигенција кои соработуваат без бариери.

Сепак, секоја нова технологија носи одредени ризици, смета професорот Дамсгор. Во овој случај се поставува прашањето: што се случува кога вашиот најблизок соработник не е човек, туку систем на вештачка интелигенција? Како да се реши конфликтот помеѓу вработен и дигитален колега?

„Сè уште многу малку знаеме за ова“, вели Дамсгор, со надеж дека одговорите ќе дојдат со понатамошен развој на технологијата.

(N1)

(фото: Flickr)

Сподели!
- Advertisement -