Раскошниот десерт исполнето со крем од ф’стаци, познато како „дубаи“ чоколада, стана вирален хит на TikTok, а сега е виновен за меѓународниот недостиг на ф’стаци. Огромната побарувачка за ова слатко задоволство доведе до скок на цените на ф’стаците за речиси 35% во изминатата година, предизвикувајќи конфузија на пазарите во САД и во Иран, најголемите светски производители на овој орев.
Сè започна кон крајот на 2023 година, кога социјалните мрежи беа преплавени со видеа во кои се фалеше оваа богата чоколада со зелен фил. Создадена е од производителот на чоколади Фикс од Обединетите Арапски Емирати, а оригиналното име на производот е „Can’t Get Knafeh of It“. Досега, чоколадото собра повеќе од 120 милиони прегледи на TikTok, што доведе до залихи во продавниците ширум светот, а полиците се празнат побрзо отколку што може да се надополнат.
Овој деликатес е комбинација од млечна чоколада, крем од ф’стаци и крцкаво тесто од кадаиф, инспирирани од традиционалниот арапски десерт кнафе. Иако оригиналот се продава исклучиво во ОАЕ, познатите брендови како Lindt и Läderach се обидоа да ја искористат популарноста на вирусот со лансирање на сопствени производи од ф’стаци, но сега и тие не успеваат да ја задоволат побарувачката.
Проблемот дополнително се влошува со минатогодишната лоша жетва на ф’стаци во САД. Американските производители се фокусираа на продажба на ф’стаци во лушпа, оставајќи значително помалку сурови јадра за кондиторската индустрија. Во исто време, Иран го зголеми извозот на ф’стаци во ОАЕ за дури 40% за само шест месеци, дополнително затегнувајќи ги глобалните резерви.
(Bizlife)
(фото: Freepik)