Производството во неколку компании веќе е запрено, а залихите се топат – европскиот сектор повикува на политичка интервенција
Неколку европски добавувачи на автомобилскиот сектор го прекинаа производството бидејќи кинеските ограничувања им го прекинаа снабдувањето со технолошки минерали, објави здружението CLEPA. Во април, Кина одлучи да го ограничи извозот на голем број ретки минерали и магнети, а одлуката стапи на сила во среда.
Одлуката на Пекинг предизвика конфузија во синџирите на снабдување на производителите на автомобили и воздухопловство, а секторите за полупроводници и воена опрема низ целиот свет исто така страдаат. Кина е убедливо најголемиот производител на технолошки минерали во светот, со удел во производството од дури 90 проценти.
Од почетокот на април, добавувачите на автомобилскиот сектор поднесоа стотици барања за извозни лиценци до Пекинг, а досега само една четвртина се одобрени, предупреди здружението CLEPA во среда. Некои барања беа одбиени со објаснувања кои беа во голема мера од процедурална природа, додадоа тие.
„Се чини дека постапката варира од покраина до покраина, а во неколку случаи (надлежните органи) побараа чувствителни информации за интелектуална сопственост“, рекоа тие. Неколку добавувачи во меѓувреме го прекинаа производството, забележа здружението, без да ги именува.
Доколку кинеските власти наскоро не ја поедностават постапката, последиците веројатно ќе се почувствуваат во следните три до четири недели, бидејќи ќе ги испразнат залихите, предупредија тие. Некои компании имаат залихи само за неколку недели или месеци, рече Волфганг Вебер, извршен директор на германското здружение за електрична и дигитална индустрија ZVEI.
„Во моментов, на компаниите им се чини дека мора да се справат сами како што знаат, без поддршка од политичарите, и веќе почнаа да бараат решение за тешката ситуација во Кина“, рече Вебер. Германскиот производител на автомобили BMW предупреди во среда дека недостигот на минерали влијаел и на неговата мрежа на добавувачи, но нагласи дека неговите фабрики работат нормално.
Шведскиот Autoliv, најголемиот светски производител на воздушни перничиња и безбедносни појаси, рече дека кинеските ограничувања не влијаеле на неговото работење, но извршниот директор Микаел Брат рече дека формирал работна група за да се подготви за можни проблеми.
На германскиот производител на автомобили Volkswagen му е сигнализирано дека неговите добавувачи добиле ограничен број кинески лиценци за извоз на ретки минерали. Во моментов не доживуваме недостиг, соопшти Фолксваген во среда.
Извор – Пословно дневник
Фото – Wikimedia Commons