Организација на потрошувачи во Германија го прогласи чоколадото Alpine Milk на Milka за најголема измама, бидејќи во Германија беше намалено од 100 грама на 90 грама, додека цената беше зголемена од 1,49 на 1,99 евра. Германската организација за заштита на потрошувачите Foodwatch ја додели годинашната „награда“ за најзаведувачки производ, таканаречениот Golden Windbag, на познатото чоколадо Milka.
Чоколадото Alpine Milk сега тежи 90 грама наместо претходните 100, додека цената беше зголемена од 1,49 на 1,99 евра, пишува германскиот Die Welt.
Пакувањето остана исто, па повеќето купувачи дури и не ја забележуваат промената. Ова значи дека чоколадото е намалено во големина, а неговата цена се зголемила за дури 50%, што е јасен пример за тактика што организациите на потрошувачи ја нарекуваат shrinkflation – скриено зголемување на цената преку намалување на содржината на производот, наведе претходно споменатиот медиум.
Одлуката за “наградата” ја донесоа повеќе од 58.000 луѓе кои гласаа онлајн, а Milka победи со најмногу гласови – 34%. Производителот Mondelez вели дека промените се должат на „драматично зголемување на трошоците за производство“, особено на цената на какаото.
Сепак, Foodwatch наведува дека просечната цена на чоколадото во Германија се зголемила само за 8% од почетокот на годината, додека Milka се зголемила во цена до 64%.
Организациите на потрошувачи бараат од германската влада да воведе јасни правила, какви што веќе постојат во Франција и Унгарија, дека трговците на мало мора посебно да ги означуваат производите чии цени се намалени, а цените се зголемени.
(Kamatica)
(фото: Wikimedia)