Двегодишното теренско испитување на активна товарна линија на Sydney Trains покажа дека подлогата од рециклирана гума за шини може да ја забави деградацијата на баластот и да ги одржува пругите во ниво под постојано големо оптоварување, давајќи им на железничките оператори алатка со ниска цена за продолжување на животниот век на нивната инфраструктура.
Технологијата, патентирана од истражувачите на Технолошкиот универзитет во Сиднеј (UTS), беше тестирана помеѓу 2021 и 2023 година на товарниот коридор Чулора, од страна на тим во кој беа вклучени Sydney Trains, Transport forNSW и индустриските партнери EcoFlex и Bridgestone.
Споредбите на новиот систем и конвенционалните делови од пругата покажале „значително помала деградација и поголема стабилност“ каде што е инсталиран гумениот слој, според рецензираните резултати објавени во Канадскиот геотехнички журнал.
За да го изложи дизајнот на реални оптоварувања, истражувачкиот тим поставил неколку кратки делови од шината на кои баластот од кршен камен стоел на подлога од „ќелии“ добиени од гуми, наместо директно на подлогата. Ќелиите, излиени од искинати гуми од камиони, биле исполнети со отпадни материјали како што се потрошен баласт и парчиња јаглен, а потоа покриени со рециклирани гумени мрежи направени од истрошени транспортни ленти за рударство. Соседните делови од истата линија ја задржале конвенционалната конструкција, така што инженерите можеле да ги следат двата системи под идентичен сообраќај.
Во текот на две години сензорите ги следеле нивоата на вибрации, вертикалното таложење на пругата и распаѓањето на честичките од баластот. Собраните податоци покажале значително намалување на пулверизацијата на баластот и побавна стапка на таложење во деловите зајакнати со гума.
Слојот од гума делува како амортизер и распределител на оптоварувањето. Како што поминува секое тркало, еластичната гума малку се компресира, намалувајќи ги напрегањата на камењата погоре и распределувајќи ги силите на поширока подземна површина подолу. Непосредната придобивка за операторите е подолг век на траење на баластот и помалку време поминато за затворање на линиите за поправка, што се критични придобивки на мрежи со голем сообраќај како што се Sydney Trains.
Конзорциумот обезбедил грант од 740.000 австралиски долари за тестирање на системот во потешки средини на пругата. Претстојните испитувања ќе се фокусираат на пристапи на мостови, прекинувачи и раскрсници, зони каде што наглите промени во цврстината генерираат сили со висок удар и го забрзуваат абењето на баластот.
(Interesting Engineering)
(фото: Pick Pik)