Eвропската автомобилска индустрија е во сериозна криза. Фолксваген е само почеток!

- Advertisement -

Во некои фабрики, не се произведуваат ниту половина од автомобилите што би можеле да излезат од производствената линија. На европската автомобилска индустрија не ѝ оди добро: се продаваат помалку автомобили отколку што се очекуваше, а повеќето од новите електрични модели остануваат непродадени.

Не само фабриките на Фолксваген се закануваат со затворање – брендот Фиат на Рено и Стелантис моментално произведуваат значително повеќе возила отколку што можат да продадат, пишува Дојче Веле.
Според истражувањето спроведено од Блумберг Интелиџенс, секоја трета европска фабрика на БМВ, Мерцедес, Стелантис, Рено и Фолксваген не работи со полн капацитет.

- Advertisement -

Во некои фабрики, не се произведуваат ниту половина од автомобилите што би можеле да излезат од производствената линија. Особено лошо изгледа фабриката на Стелантис во Мирафиори во Торино, каде што се произведува целосно електричниот Фиат 500e. Производството таму се намали за повеќе од 60 проценти во првата половина од оваа година. Дури и фабриката на Ауди во Белгија, каде што се произведува скапиот Q8 e-tron, е под закана од затворање.

Проблемите со продажбата ја загрозија фабриката на Рено на северот од Франција, како и фабриката на Фолксваген во Дрезден. Електричните автомобили произведени таму едвај наоѓаат купувачи, а производителите бележат загуби. „Се наоѓаме во средината на структурни промени“, изјави за ДВ главниот економист на ING-Bank, Карстен Брзески.

- Advertisement -

„Ова се однесува не само на Фолксваген, туку и на целата автомобилска индустрија. И, секако, гледаме дека овој меѓународен тренд на поголема електрификација води и до поголема конкуренција“, нагласува Брзески.

Особено од Кина, притисокот врз европските производители на автомобили расте. И покрај казнените царини на ЕУ за електричните автомобили од Кина, кинеските производители се решени трајно да се етаблираат на пазарот на ЕУ.

- Advertisement -

Покрај брендот Link & Co на Geely, производители како што се Chery, Great Wall Motor или BYD планираат во иднина да произведуваат електрични автомобили во своите фабрики во Европа. Зошто европските производители на автомобили се во толку тешка позиција кога станува збор за транзицијата кон електрични возила? Дали менаџерите, за разлика од нивните колеги во Кина, едноставно ја пропуштија можноста?

Објаснувањето не е толку едноставно, вели Брзески, автомобилската индустрија се соочува со многу проблеми истовремено. Но, во овој сектор, феноменот на зајакнување на меѓународната конкуренција и намалување на конкурентноста на Европејците може да се види особено добро.

(B92)

Фото – Wikimedia.commons

Сподели!
- Advertisement -