Оваа роботизирана подморница планира да патува низ светот по познатата Магеланова рута

- Advertisement -

Американските научници се впуштаат во уникатна петгодишна мисија, во која нивниот роботизиран подводен брод ќе ја обиколува Земјата користејќи океански струи.
Компактната роботизирана подморница наскоро ќе се обиде да направи нешто што ниеден подводен брод досега не го направил – да го заобиколи светот. Teledyne Marine, американска компанија која произведува напредни морски технологии, во партнерство со американскиот универзитет Рутгерс, ќе го лансира подводниот брод Redwing покрај брегот на американската држава Масачусетс на 11 октомври, со што ќе ја лансира мисијата Sentinel. Научниците од Рутгерс учествуваат во следењето на таа роботизирана подморница и анализата на податоците од неа.
За разлика од традиционалните подморници, Redwing се движи користејќи систем за промена на баласт, а не пропелер. Клип исполнет со гас ја менува тежината на бродот, дозволувајќи му полека да потоне, а потоа да се издигне. Помошни системи на пропелер во бродот постојат, но ретко се користат. „Редвинг“ ќе плови со морските струи, а не спротивно од нив, движејќи се со просечна брзина од 0,75 јазли, или нешто помалку од 1,4 километри на час, изјави Шеа Квин од „Теледин Марин“ за „Њу Сајентистик“.

Со должина од 2,57 метри и тежина од 171 килограм, „Редвинг“ е само малку поголем од даска за сурфање. Неговото тело полно со батерии овозможува мисии со невидена должина. Историската мисија „Сентинел“ има за цел да го заврши своето обиколување на Земјата за околу пет години, изјави Брајан Магваер од „Теледин Марин“ за „Њу Сајентистик“.

- Advertisement -

Инженерите од „Теледин Веб Рисрч“ и студентите од „Ратгерс“ ќе ја следат роботската подморница преку сателит, прилагодувајќи го нејзиниот курс двапати на ден. Се очекува и замена на батеријата на средина од мисијата

Следејќи ја рутата на Фердинанд Магелан (португалскиот истражувач познат по првото документирано обиколување на Земјата) од 1519 до 1522 година. Во 2018 година, „Редвинг“ ќе ги посети Гран Канариите, Кејптаун, Западна Австралија, Нов Зеланд, Фолкландските Острови и евентуално Бразил, пловејќи приближно 73.000 километри пред да се врати во Кејп Код, Масачусетс.

- Advertisement -

Подводните автономни пловила се клучни за океанографските истражувања бидејќи овозможуваат долгорочни, економични мерења во опасни или недостапни области, поради услови како што се бури, урагани или ледени фронтови. Веруваме дека ова ќе биде најдолгото истражување на отворен океан досега спроведено, вели Магваер.

Роботските подморници се одлични алатки за мерење во области кои се премногу ризични за испраќање брод, како што е центарот на бура или ураган, или пред скршен глечер, додава Карен Хејвуд од Универзитетот во Источна Англија за „Њу Сајентист“.

- Advertisement -

Други опасности вклучуваат ајкули, рибарски мрежи, бродски линии и акумулација на алги и школки на површината на пловилата, предупредува Александар Филипс од Британскиот национален океанографски центар. Податоците од мисијата ќе бидат споделени низ целиот свет, инспирирајќи идни слични експедиции.

(Zimo.dnevnik.hr)

Фото – Teledynemarine.com

Сподели!
- Advertisement -