Минатата година, 443 милијарди патнички километри беа превезени со железница во ЕУ, што е за 5,8 проценти повеќе од претходната година. Ова е највисоката бројка откако започна собирањето податоци во 2004 година, според податоците од европскиот статистички завод Евростат. Во Словенија, бројот на патнички километри се зголеми за речиси една петтина.
Минатата година, бројот на патнички километри поминати со воз се зголеми во сите земји-членки, освен во Холандија, Бугарија, Естонија и Романија.
Највисок раст е забележан во Унгарија (+44,2 проценти), што Евростат го објаснува главно со воведувањето на поедноставен тарифен систем со попусти и бесплатни билети за одредени групи од населението.
Растот на бројот на патнички километри е забележан и на железниците во Словенија (+19,5 проценти), Латвија (+14,1 процент), Литванија и Португалија (и двете +12,8 проценти), Ирска (+11,2 проценти), Полска (+10,2 проценти) и Луксембург (+10,0 проценти).
Норвешка и Швајцарија, кои не се членки на ЕУ, исто така забележаа висок раст, за 25,9 и 18,5 проценти, соодветно, како и земјата кандидат Србија (+10,8 проценти), исто така откри Евростат. Спротивно на тоа, земјите кандидати Босна и Херцеговина и Северна Македонија забележаа голем пад, за 10,0 и 18,3 проценти, соодветно.
Во апсолутни бројки, германските и француските железници најмногу придонесоа за поминати патнички километри, со 107,6 милијарди и 107,3 милијарди, соодветно.
Во меѓувреме, Луксембург имаше највисок сооднос патници-население од која било земја на ЕУ, од 32,8. Следат Данска (31,0) и Германија (30,0). Грција и Литванија (и двете 1,5) забележаа најниски стапки, по што следат Бугарија и Романија (и двете 3,6).
Што се однесува до железничкиот товарен сообраќај, Евростат забележува дека тој малку се намалил минатата година. Откако достигна 378 милијарди тони-километри во 2023 година, товарните возови во ЕУ паднаа на 375 милијарди тони-километри минатата година.
(Seebiz.eu)
Фото – Pixabay



