Јапонија има рекордна популарност меѓу меѓународните туристи, и покрај проблемите како што се загадувањето, антисоцијалното однесување и „човечкиот сообраќаен метеж“. Од јануари до септември 2025 година бројот на странски посетители надминал 30 милиони, што е прв пат во историјата. Минатиот месец Јапонија регистрираше 3,26 милиони странски туристи, што е раст од 13,7 проценти во споредба со истиот период минатата година. Вкупно, во првите девет месеци од 2025 година во земјата пристигнале 31,65 милиони меѓународни туристи, соборувајќи ги сите месечни рекорди од 2024 година.
За да одговори на порастот на посетителите и да промовира одржлив туризам, Јапонија го одобри својот најголем хотелски данок досега. Регулативата прво ќе стапи на сила следната година во градот Кјото. Данокот е првото зголемување откако беше воведен во 2018 година и се очекува да ги зголеми приходите од данокот за сместување во градот од околу 31,8 милиони на околу 71,5 милиони евра.
Износот на данокот зависи од цената на сместувањето. Гостите што престојуваат во луксузни хотели ќе плаќаат околу 56,84 евра по ноќ, додека даноците за соби од средна класа и буџет ќе бидат значително пониски, почнувајќи од 5,68 до 22,73 евра по ноќ. Најнискиот данок од 1,14 евра ќе се применува за сместување со цена под 34,09 евра.
Иако данокот не е наменет да ги обесхрабри туристите, неговата цел е да ги распредели трошоците за „мерки против прекумерен туризам“ меѓу посетителите. Експертите истакнуваат дека ваквите даноци помагаат во зачувувањето на културата, одржувањето на чистотата, подобрувањето на јавниот превоз и подобро организирање на туристите, а истовремено придонесуваат за одржливоста на дестинацијата.
Популарните локации како планината Фуџи веќе ги чувствуваат ефектите од големиот број посетители, со проблеми со загадувањето и безбедноста поради застојот на патеките. Локалните власти планираат да ја прошират инфраструктурата и да го зголемат бројот на автобуси за да се справат со растечката побарувачка.
Данокот од Кјото, доколку се инвестира правилно, нема негативно да влијае на туристичкото искуство. Напротив, посетителите кои избираат премиум сместување можат да почувствуваат додадена вредност бидејќи нивното плаќање придонесува за одржливост и подобрување на дестинацијата.
(В92)
(фото: Audalia)



