Германскиот автомобилски гигант Фолксваген во среда објави дека ќе го развие својот прв сопствен чип за автономни возила наменет за кинескиот пазар во соработка со кинеската Horizon Robotics.
Фолксваген и Horizon Robotics ќе основаат заедничка компанија, CARIZON, на која ќе ѝ го доверат развојот на чип за обработка на податоци од автомобилски камери и сензори.
Пресметковната моќ на чипот треба да биде во опсег од околу 500 до 700 TOPS (тераоперации во секунда), според соопштението за медиумите од Фолксваген.
Чипот треба да биде подготвен за комерцијална употреба за три до пет години.
Проектот ќе ги зајакне капацитетите за истражување и развој на Фолксваген „во Кина и за Кина“, соопшти германскиот автомобилски гигант, без да прецизира дали чипот ќе се користи и во автомобили што ќе се продаваат на други пазари.
„Чипот ќе се произведува со процесорски центар од 3-4 нанометри, а во моментов има малку компании кои можат масовно да го произведуваат“, рече извршниот директор на кинеската подружница на Фолксваген, Кариад, Франк Хан.
Фолксваген моментално планира да го инкорпорира во третата генерација на China Electric Architecture (CEA), додаде Хан.
Презентацијата на првиот модел на таа архитектура, базиран на чиповите од серијата J на Хоризон, е закажана, според него, до крајот на годината. До 2023 година, CEA ќе се користи за развој на 80 проценти од автомобилите на Volkswagen Group што ќе се продаваат во Кина, додаде шефот на кинеската подружница на Фолксваген.
Фолксваген се стреми да биде што е можно поконкурентен на најголемиот пазар на автомобили во светот, посегнувајќи по технологиите на домашните компании и здружувајќи ги силите во нивниот развој.
Германскиот гигант со тоа го прошири своето партнерство со Xpeng за развој на електронска архитектура за неколку модели наменети за кинескиот пазар.
Компанијата продаде најмногу автомобили во Кина во 2019 година, повеќе од четири милиони, така што во 2024 година продажбата ќе падне на само 2,75 милиони.
Во 2023 година, титулата најпродаван бренд во Кина ја презеде домашниот конкурент BYD, кој бележи силен раст во последните пет години благодарение на прифатливите електрични и plug-in хибридни модели.



