Следната година од Белград до Виена ќе се патува со воз околу шест часа

- Advertisement -

Унгарските железници (MAV), покрај Будимпешта, следната година ќе го поврзуваат главниот град на Србија со Виена со воз, беше потврдено за порталот N1.

Долгоочекуваната железничка линија помеѓу Белград и Будимпешта, според најновите најави, треба да биде воспоставена напролет 2026 година. Но, тоа не е сè – два воза дневно од Белград, според N1, ќе го продолжат своето патување од унгарската престолнина – до Виена. Во спротивна насока, од Виена до Белград, исто така ќе има две дневни заминувања.

- Advertisement -

Пред некое време, на веб-страницата на Железничката инфраструктура на Србија (IŽS) накратко се појави нацрт-распоред за возниот ред за 2025/26 година. Иако графиконите се однесуваат само на делот од железницата низ Србија, јасно е дека шест возови ќе сообраќаат од Белград до Будимпешта дневно и обратно. Три заминувања ќе реализира „Србијавоз“ (со нови брзи возови на кинескиот производител CRRC), а три унгарски МАВ.

Она што веднаш го привлече вниманието на љубителите на железничкиот сообраќај на интернет форумите е тоа што двата унгарски воза на MAV што ќе патуваат до Белград, како и двата што ќе патуваат до Будимпешта, имаат исти броеви како и возовите што моментално сообраќаат меѓу главните градови на Унгарија и Австрија.

- Advertisement -

N1 побара официјална потврда за воспоставување директна железничка линија меѓу Белград и Виена од Унгарските железници (MAV), Србијавоз и Министерството за градежништво, транспорт и инфраструктура на Србија, но дури и по еден месец, немаше одговор. Затоа, N1 конечно контактираше со Австриските железници (OBB) и ги доби бараните информации истиот ден.

  • Заедно со нашиот партнер MAV, планираме во иднина да ги пуштиме возовите 144 и 148 меѓу Белград, Будимпешта и Виена. Во спротивна насока, возовите 141 и 147 ќе сообраќаат меѓу Виена, Будимпешта и Белград – изјави OBB за N1.

OBB потсетува дека овие возови моментално возат само помеѓу Виена и Будимпешта, како и дека датумот на започнување на директната линија до Белград сè уште не е утврден, но дека тоа треба да се случи во 2026 година.

- Advertisement -

Возот 144 моментално тргнува од Будимпешта во 12:40 часот и пристигнува во Виена во 15:20 часот (според возниот ред на IŽS, овој воз би тргнал од железничката станица Прокоп во Белград во 8:40 часот).

Возот 148 моментално тргнува од Будимпешта во 16:40 часот и пристигнува во Виена во 19:20 часот. (според возниот ред на IŽS, овој воз би тргнал од железничката станица Прокоп во Белград во 14:40 часот)

Возот 141 моментално тргнува од Виена во 8:42 часот и пристигнува во Будимпешта во 11:19 часот (според возниот ред на IŽS, овој воз би пристигнал на железничката станица Прокоп во Белград во 15:20 часот)

Возот 147 моментално тргнува од Виена во 14:42 часот и пристигнува во Будимпешта во 17:19 часот (според возниот ред на IŽS, овој воз би пристигнал на железничката станица Прокоп во Белград, пристигнал во 21:20 часот)

Треба да се има предвид дека датумите на поаѓање од Белград и пристигнување во Белград се сè уште неофицијални и прелиминарни, па затоа не е исклучено да има одредени промени во конечниот распоред, но како што стојат работите во моментов, патувањето со воз помеѓу главните градови на Србија и Австрија би требало да трае малку подолго од шест часа. Патувањето со автобус помеѓу Белград и Виена, од друга страна, трае околу девет часа.

Кога станува збор за возови кои нема да го продолжат своето патување од Белград до Виена, туку нивната последна станица ќе биде Будимпешта, според возниот ред на IŽS, поаѓањата од Прокоп се планирани во 6:40 часот наутро, 10:40 часот наутро, 12:40 часот попладне, 16:40 часот попладне и 18:40 часот попладне. Пристигнувањата на возовите од Будимпешта до централната станица во Белград се планирани во 11:20 часот наутро, 13:20 часот попладне, 17:20 часот попладне, 19:20 часот попладне и 23:20 часот попладне.

На почетокот на октомври, на отворањето на делницата од брзата железница од Нови Сад до Суботица, претседателот на Србија изрази очекување дека патничкиот сообраќај до Будимпешта ќе биде воспоставен во март 2026 година.

Моментално има само еден меѓународен воз што сообраќа од Белград – до Бар во Црна Гора, па со воспоставувањето на нови линии до Будимпешта и Виена, изборот ќе биде значително зголемен, особено имајќи ја предвид можноста за поврзување во Унгарија и Австрија со други дестинации во Европа.

Кога се зема предвид јавната набавка за купување на шест нови повеќесистемски електрични локомотиви што ги лансираше компанијата „Србијавоз“, кои ќе бидат наменети за влечење патнички возови на електрифицирани железници во Србија, но и на меѓународни коридори низ Црна Гора, Хрватска, Словенија, Северна Македонија, Унгарија, Бугарија, Германија, Австрија, Словачка, Чешка и Грција, јасно е дека српскиот железнички оператор планира да ја прошири својата мрежа на дестинации.

(Ekapija)

Фото – Pixabay

Сподели!
- Advertisement -