И покрај војната во Украина, ЕУ засега останува главен купувач на нафта од Русија, се вели во анализа на тинк-тенк компанија.
Медиумските извештаи за наводен голем обем на увоз на нафта во Кина и Индија даваат поинаков и затоа погрешен впечаток, се вели во објавената анализа на Центарот за истражување на енергија и чист воздух (CREA) во Хелсинки. Во јуни ЕУ учествуваше со 51% од извозот на нафта на Русија, Кина со 25% и Индија само 4%. Останатите земји од Г-7 и НАТО се одговорни за 9% од извозот.
Неодамна меѓународните медиуми објавија дека извозот на фосилни горива од Русија во Кина и Индија е проблем. Бројните анализи на оваа тема создадоа впечаток дека овие земји се одговорни за релевантните руски приходи, пишува „CREA“.
Во својата сегашна анализа, тинк-тенкот ја побива оваа оценка. Севкупно, за време на војната, се сметаше дека Русија извезува помалку фосилни горива. Уделот на ЕУ, исто така, се намали со текот на месеците. Меѓу земјите на ЕУ, најголеми увозници се Германија, Холандија, Турција и Италија.
Русија постојано нагласува дека може да ги издржи западните санкции наметнати како резултат на војната во Украина. Во овој контекст, Москва постојано го споменуваше проширувањето на трговските односи со големите земји во развој. На пример, за време на Економскиот форум БРИКС кон крајот на јуни, претседателот на Русија, Владимир Путин изјави дека обемот на руска нафта испорачана во Кина и Индија значително се зголемува.
Тинк-тенкот исто така пишува дека Кина се соочува со логистички предизвици доколку сака да увезува повеќе нафта и гас од Русија. Кина моментално го купува она што Русија може да го испорача преку постоечките гасоводи и пристаништа во Пацификот. Од друга страна, рутата преку Црното или Балтичкото Море би била долга, скапа и бара изградба на нова инфраструктура.
(Denar.mk)
(фото: Flickr)