Почнувајќи од почетокот на 2020 година до 2022 година, пандемијата Ковид-19 ги принуди луѓето да бидат подложени на големи промени. Сеизмичката промена кон онлајн купувањето, особено, имаше длабоки влијанија врз бизнисите ширум светот.
Наспроти оваа позадина, овој напис истражува три трендови за купување преку Интернет кои ќе доминираат во 2023 година, помагајќи ви да се движите низ динамичниот пејзаж на е-трговија и да ја осмислите стратегијата за раст на вашиот бизнис
1. Видео купување (Video Shopping)
Кога станува збор за онлајн маркетингот, малкумина би се сомневале во познатиот став на Бил Гејтс дека „Content is King“. Меѓутоа, неодамна, нова форма на содржина – видеа – го зазеде тронот.
Од 2022 година, просечниот човек троши околу 100 минути гледајќи онлајн видеа дневно. TikTok, кинеската апликација за споделување видео содржина, има повеќе од 1 милијарда активни корисници месечно, а се очекува бројката да се удвои на 1,8 милијарди во наредните 2 до 3 месеци.
Како што видеата добиваат преваленца и доминација како форма на медиуми што ги консумираат корисниците, видео шопингот исто така ќе донесе промени во начинот на кој луѓето прелистуваат и купуваат онлајн.
Едноставно кажано, видео шопингот вклучува употреба на видео содржина за промовирање на нечии производи или услуги. Улогите на видеата во онлајн купувањето се разновидни, опфаќајќи различни touchpoints на клиентите при купувањето.
Видеата со производи, на пример, ги оживуваат производите во виртуелниот свет. Тие обезбедуваат снимки одблиску и поглед од 360 степени на производите и како производите може да се користат или применат во пракса. Оваа визуелно привлечна форма на медиуми е одлична за да им помогне на купувачите да ги разберат вашите понуди и често ги поттикнува да донесуваат одлуки за купување. Преносот во живо, од друга страна, го капитализира гледам-сега-сакам-сега менталитетот на луѓето.
Денес дигиталните маркетери продуцираат видео содржините со невидени стапки. TikTok доживува експлозивен раст, а Instagram брзо се врти за да се претвори во социјална платформа базирана на видео. Дојде нова ера, а учесниците на е-трговија мора да се подготват за тоа.
- Нови и нови опции за плаќање
Од банкарски трансфери до кредитни картички и мобилни паричници, одвреме-навреме се појавуваат нови опции за плаќање. Секторот за онлајн плаќања сè уште се развива денес, а во блиска иднина се очекуваат некои возбудливи случувања.
Купи сега плати подоцна (Buy Now Pay Later – BNPL), на пример, е вид на embedded finance што доби значителна внимание во последниве години. Овој начин на плаќање или финансирање е токму она што го пишува на во самото име: луѓето можат да купуваат производи/услуги сега и да платат за нив подоцна, а тоа обично се постигнува со поделба на купениот износ на повеќе рати кои треба да се платат со текот на времето.
Повеќето трговци и платформи нудат BNPL услуги без камата, што го прави привлечна опција за купување производи/услуги со висока вредност. Пазарот на BNPL беше проценет на само 120 милијарди долари во 2021 година и се предвидува да го зголеми својот раст повеќе од четири пати, до 576 милијарди долари до 2026 година.
Друг тренд што треба да се забележи во овој поглед е популаризацијата на криптовалутите – не за тргување и инвестиции, туку за правење вистински плаќања. Ставајќи увид во бројки, дури 45% од потрошувачите рекоа во истражување од 2021 година дека се подготвени да користат крипто плаќања во следните две години.
Во иднина, се очекуваат повеќе нови и разновидни начини на плаќање да влезат на сцената. Додека широкиот спектар на опции за плаќање нуди поголем избор, флексибилност и погодност за потрошувачите, плејадата опции сигурно ќе им донесе проблеми на бизнисите бидејќи тие мора да најдат начини да ги интегрираат овие нови случувања со нивната инфраструктура за е-трговија
- Прекугранично онлајн купување
Регионалните заклучувања и политиките за карантин што произлегуваат од појавата на пандемијата можеби ги ограничија плановите за патување на луѓето, но тоа секако не ги спречува луѓето да купуваат во странство. Напротив., долгогодишната пандемија веројатно придонесе за зголемената популарност на прекуграничната е-трговија, бидејќи потрошувачите сега купуваат онлајн она што не можат лично да го купат.
Извештајот по пандемијата откри дека тројца од четворица (76%) онлајн купувачи на глобално ниво направиле купувања надвор од нивните земји во 2021 година, што е повеќе од 69% споредено со претходните две години. Во друг извештај, првите три причини за купување во странство се пониски цени, пристап до производи недостапни локално и откривање нови и интересни производи.
Пазарот на прекугранична е-трговија ќе продолжи да достигнува нови височини бидејќи традиционалните бариери за купување се намалени со колективните напори на засегнатите страни ширум светот.
За да се илустрира ова, најсовремените FinTech решенија сега се достапни за дигиталните трговци за обработка на прекугранични плаќања, воспоставена е глобална логистичка мреж И што е најважно, групи на онлајн купувачи се подготвени да ги трошат своите пари низ географиите во светот.
Доколку имате онлајн бизнис и сакате да го проширите на регионално ниво во пазарите на ЦЕФТА, повеќе информации за како тоа да го направите најдете на регионалната платформа за е-трговија www.ecommerce4all.eu
–
Со зборовите на Чарли Мангер, милијардер инвеститор, „можноста доаѓа на подготвениот ум“. Големата промена на потрошувачите кон онлајн купување без сомнение претставува предизвици за бизнисите кои се движат по новата ера, но исто така создава можности за иновации и раст.
Во 2023 година, видео-шопингот, новите опции за плаќање и прекуграничната е-трговија се трите клучни трендови за капитализирање. Внимавањето на овие трендови и подготовката за тоа како вашиот бизнис би можела да премине кон нив може да ја направи сета разлика.
Превземено од Македонска Асоцијација за е-трговија