Во денешното дигитално доба, старата изрека „Сликата вреди илјада зборови“ станува се повистинита. Без разлика дали им пишувате пораки на пријателите, објавувате на социјалните мрежи или разговарате со колегите, една слика често ги пренесува вашите мисли подобро од многу реченици. Она што порано беа гримаси, тон на гласот и положба на телото, денес се налепници, гифови, емотикони и мемиња.
9 од 10 луѓе користат емотикони
Колку емотиконите се присутни во комуникацијата покажува и истражувањето на Инднината на Креативноста, во кое 91 процент од испитаниците истакнале дека користат емотикони за полесно да се изразат и да бидат поопуштени кога разговараат со другите. Покрај тоа, се појавија интернет сленгови и бројни нови термини кои ги опишуваат навиките на корисниците на постојано растечкиот дигитален пазар.
Како дел од истражувањето „Нови дигитални навики“, Visa неодамна објави Дигитален лексикон кој ни помага подобро да ја разбереме терминологијата што дигитализацијата ја воведе во нашите животи. Во оваа прилика, Јована Туфегџиќ, менаџер за корпоративни комуникации во Visa за Југоисточна Европа, посочува дека термините како дамбскролинг, марјетплејс, дигитална детоксикација и други се дел од секојдневниот говор на зумерите и милениумците и објасни зошто е важно одвреме-навреме да застанеме и да внимаваме како се менува говорот.
„Дигиталната трансформација подразбира развој на нови услуги, навики, но и вокабулар кој станува дел од нашиот секојдневен говор. Препознавајќи го трендот на забрзана пенетрација на дигиталните медиуми во сите сфери од животот на корисниците во Србија, Visa го создаде Дигиталниот лексикон, во кој се обиде да ги консолидира клучните термини на вестите, со цел да им олесни на сите да пристапат до сосема нов свет. Сигурна сум дека онлајн прирачникот ќе има големо влијание врз сите оние кои можеби сè уште не ги разбираат промените што се случуваат денес, но и ќе го олесни прилагодувањето кон нова животна парадигма“, изјави Јована Туфегџиќ.
Во продолжение ви претставуваме неколку нови поими, но и оние со кои можеби веќе сте запознаени.
1. Дамбскролинг
Веројатно често се фаќате себеси како несвесно се префрлате од апликација на апликација, анализирајќи се што е објавено тој ден. Оваа акција, која денес стана рефлекс како трепкање или дишење, ја нарекуваме дамбскролинг. Состојбата на тековните истражувања, т.е. скролање низ социјалните мрежи во потрага по најновите вести. Измислена во 2018 година на мрежата Твитер, фразата стана попопуларна по почетокот на пандемијата во март и април 2020 година.
2. Маркетплејс
Маркетплејс е виртуелен пазар или онлајн трговски центар каде што поединци или бизниси купуваат или продаваат стоки и услуги. Терминот доживеа вистински бум во 2020 година кога почнаа да работат неколку големи платформи. На тоа место денес можете да најдете сè што сакате, од игра до локомотива и да платите на начин што е едноставен, брз и безбеден. Најдобро од сè, географските растојанија повеќе не се бариера – можете да купувате од продавачи лоцирани на другата страна на вашата земја или дури и на другата страна на светот.
3. Дигитален детокс
Факт е дека поголемиот дел од денот го поминуваме со нашите уреди поврзани на интернет. Се будиме и легнуваме, комуницираме и работиме со нив. Јасно е дека не можеме да го замислиме секојдневието без известувања и аларми. Така се појавува поимот дигитална детоксикација кој подразбира одреден временски период поминат без паметни телефони, компјутери и телевизија, но и оддалечување од интернет и социјалните мрежи. Исклучувањето на одвлекувачите на внимание, кои се создаваат од бројни платформи и известувања, понекогаш е одлична можност да се посветиме на пријателите и семејството и барем да не гледаме во телефонот некое време.
4. Дигитални номади
Терминот дигитален номад ги опишува мобилните професионалци кои работат од далечина од каде било во светот, користејќи дигитални технологии. До неодамна, главно беа само јутјубери, блогери и автори, а денес дигиталните номади се вработени на речиси сите работни места. Новите технологии создадоа можност бизнисите да растат каде и да се, и затоа се повеќе и повеќе поединци ја започнуваат својата кариера во движење.
5. Бинџување
Во коренот на овој странски збор е концептот на бинџ – што значи претерување. Со други зборови, маратонското гледање неколку епизоди од серија без пауза стана тренд со ширењето на бројни стриминг платформи кои нудат разновиден опсег на содржини за гледање кога и каде сакаме. Виртуелните услуги навистина го променија секој сегмент од нашето секојдневие, а тоа го потврдува и истражувањето на компанијата Visa, каде една четвртина од испитаниците посочиле дека нивната забава станала најдигитална поради големото време поминато на различни стриминг платформи.
Нема сомнение дека дигиталната технологија го редефинира светот на безброј начини – начинот на кој комуницираме и јазикот што го користиме е променет, можеби засекогаш. Само да се потсетиме како го користевме терминот мајмунче за ознаката (@).