Мирјана Јосифоска е млада дизајнерка на шапки која веќе неколку години успешно се пробива на македонската и регионалната модна сцена. Таа не е препознаена само по своите уникатни дизајни на шапки, туку и по закожбите за одржливо производство со нула отпад, особено во индустријата на која и припаѓа, текстилната, која е рангирана во врвот на индустрии кои се производители на отпад во светот.
Мирјана веќе има четири линии на дизајни на шапки кои влечат инспирација од светските филмски диви, но и од македонското културно наследство и литература. Дизајните се познати и признати и надвор од нашиот пазар, а доказ за тоа се бројните награди за нив.
Новинар- Сања Наумовска
Мирјана, твојата пасија е дизајн на шапки, но и заштита на животната средина и одржливо водење на бизнис со нула отпад. Кажи ни како функционираш во последните години вмрежувајќи ги сите три аспекти? Лесно ли е да се биде еко-дизајнер?
Во последниве години, ја поврзав мојата пасија за дизајн на шапки со посветеноста на заштитата на животната средина и водење на бизнис со нула отпад. Вмрежувањето вклучува соработка со поединци и организации (Моден Викенд Скопје, Македонска Модна Организација, Арно) кои се истомисленици, и онлајн и офлајн. Искористувањето на социјалните медиуми ми овозможи да изградам заедница која ги цени уникатните дизајни и одржливите практики.
Да се биде еко-дизајнер има свои предизвици, но задоволството од придонесот за животната средина го прави процесот вреден. Тоа вклучува постојана посветеност и поврзаност со добавувачите, производителите и потрошувачите кои даваат приоритет на одржливоста.
Фотограф- Антонио Станков
Колку линии шапки имаш креирано досега? Што ти е најголема
инспирација?
До денес имам дизајнирано четири различни колекции на шапки, нудејќи разновидна палета на стилови и дизајни. Во моментов, нашиот избор вклучува десет модели достапни во над пет опции за бои. Она што ги издвојува нашите дизајни е уникатната инспирација зад секоја шапка
Тие се именувани по класичните женски фигури како Софија Лорен,
Моника Белучи, па дури и ликот Дениција на Петре М. Андреевски. Оваа намерна поврзаност со македонското културно наследство и литература е дефинирачки аспект на идентитетот на нашиот бренд. Се гордееме што ги внесуваме нашите дизајни со елементи, кои не само што претставуваат безвременска елеганција, туку и ја слават богатата култура на Македонија.
Раскажи ни како изгледа развојот на една шапка, од идеја до краен
продукт.
Во MIRJANA JOSIФOSKA, развојот на шапка започнува со внимателен избор на инспирација за нова колекција или производ. Следејќи ја оваа креативна искра, започнуваме со истражување и првични скици за да ги оживееме идеите. Следен чекор се техничките цртежи, обезбедувајќи прецизни технички детали. Потоа се креираат шаблони од кои се изработуваат производите. Првиот прототип е прецизно сошиен од муслин, а по одобрување, продолжуваме со изработка на вториот прототип користејќи ги избраните материјали. Доколку се потребни какви било прилагодувања, тие се прават во оваа фаза. Откако сè ќе се усогласи беспрекорно, го префрламе производот во фазата на производство, која е придружена со ригорозна контрола на квалитетот. Во постпродукцијата, нашите шапки стигнуваат до пазарот преку
различни канали.
Дали клиентите веќе го распознаваат твојот стил, но и дали ја
препознаваат и дали ја почитуваат и твојата заложба за одржлив
зелен бизнис?
Секако, нашите клиенти не само што ги препознаваат нашите препознатливи дизајни, туку и ја ценат посветеност кон одржливоста.
Откако ќе дознаат за еколошкиот елемент, нивното восхитување се продлабочува. Воодушевени сме што многу клиенти не само што се враќаат за повеќе, туку активно ги поддржуваат нашите одржливи практики. Задоволство е да се има растечка заедница која ги цени и естетиката и еко-свесниот пристап во модата. Некои дури стануваат редовни, нарачувајќи нови производи месечно, покажувајќи го позитивното влијание на нашиот спој на стил и одржливост.
Неодамна беше во посета на САД, каде што освои награда за Venture
Devils Demo Day во склоп на Arizona State Univeristy, во рамки на
програмата GIST Innovates the Balkans. Тоа е втора награда за период од три месеци откако стана една од победничките во категоријата „зелени бизниси“ на регионалниот натпревар „Зелени идеи од Балканот“. Што значи тоа за тебе?
Учеството во програмата GIST Innovates the Balkans, организирана од Arizona State University и US State Department, беше трансформативно искуство. Како дел од програмата, спроведовме бројни интервјуа со потенцијални клиенти од САД и професионалци од модната индустрија за да добиеме увид за влез на американскиот пазар. Оваа можност не само што ни обезбеди драгоцено знаење, туку и не доведе до нашата неодамнешна награда на Venture Devils Demo Day на Arizona State
University.
Добивањето две награди во период од три месеци не е само огромна чест, туку и јасен показател дека нашиот бренд прави влијателни чекори во одржливоста и иновациите на глобално ниво. Toa jа зајакнува нашата посветеност и не инспирира да продолжиме да ги поместуваме границите во светот на одржливата мода.
Фотограф- Антонио Станков
Како еден од регионалните победници на „Зелени идеи од Балканот“ доби и награда од 10.000 долари. Како тоа ќе помогне за развој на дизајните?
Како еден од регионалните победници на „Зелените Идеи“, со значајна поддршка од националната организација АРНО, наградата беше клучна во унапредувањето на нашите дизајни и севкупниот развој на бизнисот.
Оваа награда одигра клучна улога во проширувањето на нашиот производствен капацитет, овозможувајќи ни да ангажираме квалификувана шивачка. Дополнително, ни овозможи да ја подобриме нашата видливост со вклучување на дигитална маркетерка. Двете вработувања непречено се усогласуваат со нашата стратегија, фокусирајќи се на поддршката на полошкиот регион преку
обезбедување на можности за жените кои често се недоволно застапени
во модната индустрија во земјата – млади жени и жени од руралните
средини.
Кои се предностите, а кои се негативните страни да се биде дизајнер во Македонија? Целиш ли и кон странските пазари?
Да се биде дизајнер во Македонија доаѓа со својот уникатен сет на предности и предизвици. Една од позитивните страни е можноста да се направи значајно влијание и да се придонесе за позитивни промени на локалната модна сцена. Сепак, предизвиците вклучуваат ограничени ресурси и помал пазар во споредба со поистакнатите модни центри. За да ги надминеме овие ограничувања и да искористиме пошироки можности, активно таргетираме странски пазари. Во моментов стратешки ги прошируваме нашите производи на српскиот, албанскиот и косовскиот пазар, со аспирации да го покриеме целиот балкански регион во иднина. Оваа експанзија се усогласува со нашата визија да го прикажеме македонскиот дизајн на меѓународна сцена, користејќи го нашиот уникатен спој на традиционална изработка и модерни практики за одржливост.
Во кој правец замислуваш да се движи твојата иднина? Каде се гледаш за пет години?
Замислувајќи ја иднината, гледам траекторија обележана со раст, иновации и подлабоко глобално влијание. За пет години, клучна пресвртница вклучува основање производствен капацитет во селото Ратае, Полошко – стратешки потег чија цел е да го поттикне нашиот бренд на светскиот пазар. Ова проширување се усогласува со нашата посветеност кон одржливост и квалитетна изработка.