Кинескиот Илон Маск планира да ја освои Европа со евтини електрични возила

- Advertisement -

Иако Европскиот куп првенствено се одржува во дворот на германската автомобилска индустрија, на билбордите на стадионите нема реклами за автомобили Wolkswagen или BMW. Единствениот бренд од автомобилскиот сектор чие име ќе го видите на овие билборди е кинескиот BYD. Станува збор за компанија во подем, а најмногу внимание на светските медиуми привлече минатата година, кога во последниот квартал го зазедоа првото место по глобалната продажба на електрични автомобили. Со тоа тие го претекнаа Тesla, па не е ни чудо што некои медиуми го нарекоа извршниот директор на BYD, Ванг Чуанфу, кинески Илон Маск.

Нивните електрични автомобили, како и возилата од други кинески производители, стануваат сè поконкурентни со традиционалните европски и американски производители, кои се навикнати на други земји да ги увезуваат нивните возила, а не дека Европејците сега сакаат да ги заменат германските автомобили со кинески. Такво нешто до неодамна изгледаше прилично неверојатно, но полека станува реалност.

- Advertisement -

Една од причините е цената, односно соодносот меѓу тоа што го плаќате и тоа што го добивате. За она што го добивате од автомобилите на BYD, како поевтините модели Dolphin или Seal, конкурентите наплаќаат многу повеќе, а автомобилските експерти нагласуваат дека веќе не е прашање само на цена, туку и на квалитет. Дури и најважните дигитални опции како гласовните асистенти се чини дека да бидат подобро направени во споредба со поскапите европски конкуренти, објаснуваат од The Guardian.

Плановите на BYD се големи. Нивниот извршен директор неодамна изјави дека Западот се плаши од кинеската конкуренција и токму поради овој страв ЕУ има намера да воведе нови царини за нивните автомобили. Регулаторите сметаат дека кинеските автомобили се во предност поради субвенциите што ги добиваат од кинеската влада, што создава неправедна предност на пазарот, па тие имаат намера да воведат зголемени царини за BYD, Geely и SAIC.

- Advertisement -

Но, како што нагласува The Guardian, само воведувањето нови тарифи кои ќе ги зголемат цените на автомобилите нема да биде доволнi за да се запре маршот на BYD на европскиот пазар. Aналитичарот на пазарот за електрични возила, Матијас Шмит, вели дека BYD продал помалку од 10.000 автомобили во првите четири месеци во Европа, но нагласува дека нивните цени се поставени амбициозно, за да можат да го амортизираат зголемувањето на европските царини, за да имаат доволно простор за маневар за апсорпција на поскапувањата. BYD ќе се соочи и со царинскиот проблем со производство на автомобили во Европа – покрај првата планирана фабрика во Унгарија, Чуанфу ја спомена и можноста за изградба на уште една фабрика.

Како една од причините за ваквиот голем успех, компаниите на The Guardian ги потенцираат – батериите. Имено, BYD е основана во 1995 година како компанија за производство на батерии, чии клиенти беа тогашните мобилни гиганти Nokia и Motorola, а тие последователно презедоа автомобилска компанија која банкротираше, со што влегоа на пазарот на хибридни возила. Со текот на времето BYD стана вториот најголем производител на батерии во светот, веднаш зад кинескиот CATL, а тоа искуство и експертиза денес се една од причините зошто тие успеаја на пазарот на електрични автомобили.

- Advertisement -

Имено, благодарение на производството на батерии, тие успеале да постигнат вертикална интеграција на компонентите, односно самите да ги контролираат и да ги произведуваат компонентите, наместо да ги купуваат од други, што им овозможи голема контрола врз трошоците.

Освен Tesla, која се уште е лидер на овој пазар, BYD се покажа како клучна компанија за глобалната транзиција кон електрични возила, вклучувајќи ги и земјите како Бразил и Индонезија, каде што оваа компанија ги отвора своите фабрики.

(The Guardian)

(фото: infosperber.ch)

Сподели!
- Advertisement -