ЕУ воведува привремени царини за кинеските електрични автомобили

- Advertisement -

После дебатите, истражувањата и мерењата девет месеци, Европската унија одлучи да воведе „привремена компензација за увоз на електрични возила со батерии (BEV)“ од Кина. Како што објаснија, врз основа на истрагата, Европската комисија заклучи дека вредноста на електричните автомобили од Кина има корист од неправедни субвенции, што предизвикува потенцијална економска штета на производителите на такви возила од ЕУ. Истрагата, исто така, ги испита веројатните последици и влијанието на овие мерки врз увозниците, корисниците и потрошувачите на електрични возила во ЕУ.

Тие посочуваат дека консултациите со кинеската влада се интензивирани во последните недели, по размената на мислења меѓу извршниот потпретседател Валдис Домбровскис и кинескиот министер за трговија Ванг Вентао. Оттаму додаваат дека продолжуваат контактите на техничко ниво со цел да се постигне решение компатибилно со СТО, кое соодветно ќе одговори на загриженоста изразена од Европската унија.

- Advertisement -

Индивидуалните давачки што се применуваат за трите кинески производители од примерокот се:

BYD: 17,4%;
Geely: 19,9%;
САИЌ: 37,6%.

- Advertisement -

Другите производители на електрични возила во Кина, кои соработуваа во истрагата, но не беа вклучени во примерокот, подлежат на пондерирана просечна царина од 20,8%. Царината за другите фирми кои не соработуваат е 37,6%.

Споредено со стапките претходно објавени на 12 јуни 2024 година, привремените надоместоци се благо прилагодени надолу врз основа на коментарите за точноста на пресметките дадени од заинтересираните страни.

- Advertisement -

Овие привремени давачки ќе важат од 5 јули 2024 година, за најмногу четири месеци. Во таа временска рамка конечната одлука за конечните давачки мора да се донесе со гласање на земјите-членки на ЕУ. Доколку биде усвоена, оваа одлука ќе ги направи царините конечни за период од пет години.

Да потсетиме, на почетокот на октомври 2023 година, Комисијата официјално започна истрага против субвенционирање на увозот на кинески патнички возила со електрична енергија со батерии. Според правилата, истрагата требаше да заврши во рок од 13 месеци од започнувањето, а конечните мерки да се воведат најдоцна 4 месеци по воведувањето на привремените давачки. Привремените компензаторни давачки се обезбедени со гаранција (во форма за која одлучува царината во секоја земја-членка) и може да се наплатат под одредени околности само кога е донесена одлука за наметнување дефинитивни давачки.

Сега останува на земјите-членки да гласаат за времените мерки, а по презентирањето на конечната одлука од Комисијата, за конечните мерки. Ова гласање за конечните мерки ќе има обврзувачки ефект, а така изгласаните мерки ќе бидат во сила најмалку пет години.

(Zimo)

(фото: infosperber.ch)

Сподели!
- Advertisement -