На секој што има намера да патува по германската железница (Дојче Бан, ДБ) од средината на јули, ќе му требаат многу време и уште повеќе трпение. Оваа државна, германска компанија ја започнува големата програма за рехабилитација на 15 јули, ден по завршувањето на Европското фудбалско првенство. До 2030 година треба да се обноват шините, сигналните и безбедносните уреди и целата мрежа од 40 главни линии. Тоа значи дека овие делници поради работите ќе бидат целосно затворени со месеци. На прво место е врската долга околу 70 километри меѓу Франкфурт на Мајна и Манхајм, наречена „Riedbahn“, која се наоѓа во централниот дел на Германија.
„Ридбан е првиот чекор на нашиот пат кон мрежа со голем капацитет“, вели Бертолд Хубер, член на одборот на Дојче Бан задолжен за инфраструктура. Никаде на друго место во Германија инфраструктурата не е толку оптоварена. Секој ден на оваа релација минуваат околу 300 локални, патнички, меѓународни и товарни возови. Тие можат да го направат тоа само со намалена брзина, бидејќи делот, изграден во средината на 19 век, не дозволува поголеми брзини.
Одложувањата на возовите на Германските железници постојано се зголемуваат во последниве години. Во 2023 година, помалку од две третини од возовите на долги релации пристигнаа на време на својата дестинација – ново рекордно ниско ниво. Се смета дека возот е навреме кога доцни помалку од 6 минути.
Често се случува поради големи доцнења, возовите да го завршат патувањето на некоја од претходните станици, т.е. да не оди до крајната дестинација. Ова е предност за Дојче Бан, бидејќи таквите возови не се вклучени во статистиката за доцнење на возовите. Да беше поинаку, статистиката ќе беше уште полоша.
Доколку возот доцни повеќе од 60 минути, патниците можат да побараат враќање на дел од цената на билетот. Во 2023 година ДБ мораше да надомести 133 милиони евра, 43 отсто повеќе од една година порано. Тоа се парите што недостасуваат за инвестиции.
Финансиската состојба на државната Германски железници е лоша. Поради големиот пад на бројот на патници за време на пандемијата на коронавирус, ДБ не ја напушта зоната на загуба. Билансот на состојба за 2023 година покажа минус од околу 2,4 милијарди евра. Компанијата е во долгови од околу 34 милијарди евра.
Сепак, поголемиот дел од инфраструктурата е толку застарена што повеќе не може да се поправа. За дигитално контролиран железнички сообраќај, кој треба да биде стандард во иднина, поголемиот дел од опремата и онака не е употреблива.
Оваа најголема инфраструктурна програма во историјата на германските железници ќе чини 45 милијарди евра. Околу 1,3 милијарди евра одат за рехабилитација на Ридбан. На околу 117 километри од пругата ќе се заменат шини и чакал, 152 прекинувачи и 140 километри надземни електрични водови. Ќе се работи и на 20 станици на трасата, ќе се обнови сигнализацијата и ќе се подобри заштитата од бучава. Трасата ќе биде целосно затворена најмалку пет месеци, што ќе влијае на целокупниот железнички сообраќај, вклучително и меѓународните транзитни возови.
Извор – seebiz.eu
Фото – Mirkone, CC BY-SA 4.0 https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0, via Wikimedia Commons