Европски истражувачи претставија прототип на нов тип литиум-метална батерија со цврст електролит и 20% поголема густина на енергија од денешните литиум-јонски батерии. Зад развојот стои конзорциумот SOLiDIFY, кој го сочинуваат 14 европски истражувачки институти и партнери.
Во белгиската истражувачка лабораторија EnergyVille партнерите развија ќелија со енергетска густина од 1070 ват-часови на литар. Од друга страна, најсовремените литиум-јонски батерии, според конзорциумот, би имале околу 800 ват-часови на литар.
Тимот користел дебела катода која се состои од NMC (никел, манган, кобалт) во комбинација со тенкa метална анода на литиум и тенок сепаратор на цврст електролит. Компанијата Solvionic разви електролит во цврста состојба. Со цел да се постигне ова, производителот разви полимеризиран нанокомпозитен материјал базиран на јонска течност, особено за прототипот.
Електролитот може да ја промени фазата од течна во цврста состојба. Ова има големи предности за процесот на производство. Ова овозможува да се нанесат особено тенки слоеви на електролит со дебелина од само 20 микрометри на катоди со дебелина од 100 микрометри. На овој начин може да се создадат многу компактни низи од батериски ќелии и соодветно да се постигнат повисоки волуметриски густини на енергија.
Посебната карактеристика на оваа батерија е што истражувачки конзорциум помогна во развојот на производниот процес. Тоа може да се направи на собна температура и може да се направи со сегашните производни линии за литиум-јонски батерии, известува конзорциумот. Програмерите ја проценуваат цената на ваквите батерии на 150 евра за киловат-час. Пазарните аналитичари во BloombergNEF моментално наведуваат цени од 67 евра за киловат-час за батерии со литиум-железо-фосфат (LFP) и 93 евра за катодни батерии NMC со висока содржина на никел.
(24sata)
(фото: MaxPixel)