Дали би купиле конзервиран воздух за 80 евра? Овие дестинации го продаваат наголемо

- Advertisement -


На туристичките локации низ светот можете да најдете лименки со локален воздух, од швајцарските планини до островот Ман, затоа што луѓето сфатиле како да заработат пари од патниците.

Посетителите на летната дестинација во Италија, езерото Комо, имаат многу избор кога станува збор за сувенири, но лименката со локален воздух веројатно не е на врвот на нивната шопинг листа. Производот е претставен од маркетинг агенција, која тврди дека конзервата содржи 21% кислород, 0,93%, 0,04% јаглерод диоксид и мал процент на азот и неон земени од брегот на езерото.

- Advertisement -

„Мислевме дека би било интересно да се зачува воздухот од езерото во лименка што потоа можете да ја однесете насекаде во светот“, рече Даниеле Абањале од агенцијата што го дизајнираше проектот, за италијанскиот дневен весник La Repubblica. „Теглата, кога ќе се отвори, станува држач за пенкало или вазна и целосно може да се рециклира“.

По цена од речиси 10 евра по парче, конзервираниот воздух изгледа како очигледен маркетиншки трик – и не е оригинален. Конзерви со локален воздух може да се најдат на десетици места низ светот, од швајцарските планини до островот Ман.

- Advertisement -

Значи, дали е само една голема шега во која туристите веруваат или навистина вреди да се купат тие примероци од воздух?

Лудоста за конзервиран воздух започна во 20 век, а во Италија тоа не е новост. По Втората светска војна, човек по име Џенаро Караволо ја измислил „Арија ди Наполи“. Тој магично рециклирал празни лименки со храна што ги дистрибуирале американските војници по ослободувањето, тврдејќи дека ги наполнил со воздух од градот – па дури успеал да ги продаде назад на Американците.

- Advertisement -

Сепак, изумот на Чараволо претставувал социјална изјава и алегорија за познатата неаполска „казима“ – уметност на снаодливост и искористување на она што го имате. Исто така, веројатно е упатување на концептуалното уметничко дело на Марсел Дишан „Air de Paris“ од неколку децении порано.

Во 1970 година внукот на Чараволо ја продолжи оваа дрска шега со изложба на Биеналето во Венеција. Тој го покажал пржениот воздух од Милано, маглата од улицата Карнаби во Лондон и светиот воздух од Рим.

Повеќето од конзервиран воздух што се продаваат денес не е ни приближно духовита или езотерична идеја. Воздухот од островот Ман, кој се наоѓа во Ирското Море, чини 20 евра и се тврди дека лекува носталгија и го ублажува стресот, додека воздухот од Алтај во Кина е опишан како „опоен“. Туристите можат дури и да пишуваат на лименките како да се разгледници.

Во јужна Англија избувна апсурдна дебата за компанија која продава шишиња воздух од Корнвол за повеќе од 80 евра, иако воздухот всушност се собира во Девон, друга област.

Компанијата наречена fattrol произведува сувенири со допир на хумор. Тие продаваат конзервиран воздух од различни популарни туристички дестинации, вклучувајќи ги Атина, Венеција, Барселона и Лас Вегас. На пример, нивната верзија во Токио, наводно, содржи 10% од воздухот собран на места како што се преминот Шибуја, рибниот пазар Цукиџи и ридовите Ропонги. Производителите исто така тврдат дека амбалажата е доволно силна за да издржи земјотрес со јачина од 9 степени.

Шегата настрана, овој тренд покренува прашања за етиката на производство на амбалажа за непостоечки производ, што дополнително придонесува за огромната количина евтини сувенири за еднократна употреба што им се нудат на туристите.

Компаниите тврдат дека добивате слатка лименка што можете да ја изложите во вашиот дом, но со лош квалитет и непривлечен дизајн, овие лименки веројатно се купуваат само како смешен подарок за пријател без намера да носат некаква сентиментална вредност.

(Bizlife)

(фото: Freepik)

Сподели!
- Advertisement -