Цени на авионски билети според тежината на патниците

- Advertisement -

Сите што летале со авион знаат дека при проверка на багажот се мерат куферите и торбите, па ако се потешки од дозволената тежина, за да можеме да ги носат ќе треба да платат „пенали“.

Причината зошто ова е пропишано не лежи толку во тоа што претешкиот багаж може да го оневозможи летањето на авионот, туку дека секој килограм што го носи авионот се одржува во потрошувачката на гориво. Доколку авионот троши повеќе гориво, летот му е поскап на операторот, па се обидуваат на овој начин да компензираат.

- Advertisement -

Покрај дополнителните такси за чекирани куфери и надградба на седиштата, некои авиокомпании исто така ја разгледуваат цената врз основа на тежината. Една неодамнешна студија на американски научници од Универзитетот во Њу Хемпшир разгледа како луѓето се чувствуваат кога го мерат својот багаж и себеси и покажа дека иако повеќе од половина од патниците не би сакале да стапнат на вагата пред летот, некои се во ред со тоа, особено ако тоа е во согласност со нивните сопствени интереси.

„Сакавме да истражиме како патувањето со авион може да биде поодржливо, особено имајќи ја предвид тежината што ја носиме, и тежината на багажот и тежината на нас самите. Се прашувавме дали намалувањето на вкупната тежина може да придонесе за поеколошки воздушно патување и дали патниците би можеле да прифатат цени што го одразуваат ова“ рече Маркус Шукерт, професор по хотелски менаџмент.

- Advertisement -

Во нивната студија, објавена во списанието Science Direct, истражувачите анкетирале повеќе од 1.000 американски патници со авион за да ги проценат нивните мислења за трите потенцијални политики за билети кои обезбедуваат поодржлива опција за летање.

Колку е потежок авионот, толку повеќе авионско гориво користи и повеќе емисии на јаглерод што произведува, така што тие дојдоа до еден нов пристап, стандардна политика каде што сите патници плаќаат единствена цена, политика на праг каде патниците над одредена тежина плаќаат дополнително. такси и политика за единица тежина каде што авионската карта на секој патник се заснова на комбинираната тежина на телото и багажот.

- Advertisement -

Стандардната политика бил најприфатениот пристап кај сите демографски групи, при што повеќе од половина од испитаниците ја оцениле како најетичка опција. Речиси 60% од учесниците изразиле загриженост за политиките засновани на тежина, наведувајќи ги потенцијалните прашања за правичност и ризикот од дискриминација, особено околу факторите како што се исхраната, приходите и пристапноста, кои често влијаат на телесната тежина.

Оние кои повеќе ги поддржуваат политиките засновани на тежина обично биле помлади, при што оние на возраст од 18 до 35 години прифаќале цени по тежина речиси 20 процентни поени повеќе од патниците кои имале 66 години и постари. Дополнително, патниците со повисоки примања или статус на често патници имале 25% поголема веројатност да поддржат политики засновани на тежина отколку оние со пониски приходи или оние кои не патувале толку многу.

Идејата за цени заснована на тежина допира некои клучни прашања за авиокомпаниите, особено рамнотежата меѓу влијанието врз животната средина и приватноста на клиентите. Овој концепт може да биде поларизирачки и допрва треба да добие привлечност кај повеќето авиокомпании поради етички грижи.

Истражувачите велат дека студијата не е наменета да ги поддржи таквите политики, само има смисла од истражувачка перспектива да се истражи дали идејата нуди пат за намалување на емисиите за поодржливо воздушно патување – и дали патниците ќе ги прифатат овие промени.

Но, ако мислите дека сè ќе остане на истражување, се лажете, бидејќи некои авиокомпании веќе најавија можност за воведување плаќање за летови по тежина, во кое би била вклучена и телесната маса. Во суштина, Samoa Air го претстави уште во 2013 година, но тоа беше направено во мали авиони Cessna. Колоквијално, оваа такса беше наречена „Данок на маснотии“ или „данок на маснотии“.

(Vidi.hr)

(фото: ccnull.de)

Сподели!
- Advertisement -