Honda, најпoзнатиот светски производител на мотоцикли, наскоро би можел да лансира електричен модел кој би можел да го преобликува секојдневниот транспорт во земјите во развој. Според Electrek.co, најновиот патент на јапонскиот гигант открива детален дизајн за електричен мотоцикл, базиран на многу популарниот модел Shine 100 – и сè укажува дека овој мотоцикл е подготвен за производство, само чека зелено светло од менаџментот.
Иако Honda сè уште официјално не го објавила моделот, деталите од патентот јасно сугерираат дека повеќе не зборуваме за концепт, туку за речиси готов производ. Тоа е модел кој би можел да ја револуционизира прифатливата електрична мобилност – особено на посиромашните пазари како Индија, Индонезија, Југоисточна Азија и Африка, каде што мотоциклите не се луксуз, туку неопходност.
Техничките цртежи прикажуваат мотоцикл кој ја користи шасијата на Shine 100, кој стана хит во Индија благодарение на неговата едноставност, сигурност и прифатлива цена. Иако сè уште не знаеме како ќе изгледа финалната верзија, сликите генерирани од вештачка интелигенција базирани на патентот сугерираат елегантен и функционален дизајн.
Замислете класичен мотоцикл со батерии под седиштето и мотор во оската на тркалото, без резервоар, без издувни гасови, без скапо одржување – само едноставна и чиста мобилност.
Иако Honda не ги откри официјалните спецификации, има многу што може да се претпостави од дизајнот. Моторот се чини дека е централно монтирана погонска единица од околу 5-6 kW, што би овозможило максимална брзина од 80-90 km/h – повеќе од доволно за градско и приградско возење. Најинтересниот дел се веројатно двете отстранливи батерии под седиштето, кои потсетуваат на стандардот Honda Mobile Power Pack. Овој пристап е клучен за пазарите каде што корисниците немаат пристап до полначи на земја, бидејќи им овозможува да ги полнат своите батерии во својот стан или дом.
Додека компании како Ola, Ather и Hero Electric веќе влегоа во електричниот сегмент, Honda има предност што ја немаат – довербата на потрошувачите, огромна мрежа на дилери и докажана механичка сигурност.
Но, потенцијалот на велосипедот не завршува во Азија. Со минимални прилагодувања, тој лесно би можел да ги исполни европските регулативи и да понуди прифатливо градско возило во земјите што сè повеќе ги забрануваат возилата со внатрешно согорување. Дури и во САД, каде што усвојувањето на електрични возила на две тркала е побавно, интересот расте, особено кај младите луѓе.
Во споредба со кинеските конкуренти кои нудат слични производи, но со ограничена поддршка и сомнителен квалитет, Honda би можела да понуди сигурност и сервисна поддршка од светска класа – фактор што често прави разлика на масовните пазари.
(Electrek.co)
(фото: Pxhere)