Nike го менува својот познат слоган „Just do it“ за да ги освои анксиозните генерации

- Advertisement -

Речиси четири децении Nike му кажува на светот: „Само направи го тоа“ (“Just do it”). Денес брендот повторно го воведува својот иконски слоган, но го претвора во прашање: „Зошто да го правиш тоа?“ (“Why do it?”).

Одговорот лежи во голема нова кампања која ја поканува следната генерација да ја преземе палката и да ја продолжи приказната „Just do it“. Додека брендот претрпува голема трансформација, Nike сака да ги инспирира младите спортисти да го напишат следното поглавје од својата историја.

- Advertisement -

Кампањата „Why do it?“, создадена од Wieden+Kennedy Portland, започна на 4 септември, почетокот на многу спортски сезони. Во рекламата се претставени спортисти од различни дисциплини – кошарка, фудбал, бејзбол, тенис, фудбал, скокови во вода и атлетика.

Разновидната, глобална екипа ги вклучува Кејтлин Кларк, Карлос Алкараз, Секуон Баркли, Леброн Џејмс, Рејса Лил и Кинвен Женг. Секој од нив се соочува со свое прашање за значење и мора да одговори: „Зошто да го правиш тоа?“ (“Why do it?”).

- Advertisement -

Свежиот пристап на Nike ја менува перспективата, прикажувајќи ја величината не како однапред одреден исход, туку како свесен избор. Кампањата се обраќа на генерација млади луѓе кои, како што вели Bike, често чувствуваат „страв од перфекционизам“ и се двоумат да се вклучат во играта.

Кога разговараме со млади спортисти, го гледаме тоа како вистински лонец под притисок, постојаната споредба, желбата да се биде совршен, стравот од неуспех, па дури и стравот од обид“, изјави Никола Греам, извршен потпретседател и главен директор за маркетинг на Nike.

- Advertisement -

Филмот ги прикажува спортистите не во нивните моменти на триумф, туку во моментите кога одлучуваат да преземат ризик: да шутнат топка, да замавнат со палка или да скокнат од табла.

„Целата идеја зад „Why do it?“ е за преземање на тој прв чекор и навистина да се обидат. Сакавме да им дадеме глас на тие сомнежи, но и јасен одговор: направете го тоа и видете што ќе се случи “, додаде Греам.

Откако Nike и Wieden+Kennedy го лансираа „Just Do It“ во 1988 година, тој стана еден од најпознатите слогани на сите времиња.

„Тоа се три многу драгоцени зборови за нас. Тие добија различни значења, во зависност од моментот и културниот контекст”, вели Греам.

На првиот спот беше прикажан 80-годишниот тркач Волт Стак како џогира преку мостот Голден Гејт, велејќи дека спортот е за сите.

Рекламата „If You Let Me Play“ од 1995 година ја прошири таа порака до девојките и младите жени, покажувајќи како спортот може да им го промени животот.

На 30-годишнината од слоганот во 2018 година Nike зазеде силен став со тоа што го вклучи Колин Каперник, поранешен квотербек на НФЛ, кој предизвика контроверзии протестирајќи против расната неправда, во рекламата „Dream Crazy“.

„Just Do It“ е отелотворен и од легендарни спортисти како Мајкл Џордан, Серена Вилијамс, Тајгер Вудс и Коби Брајант, покажувајќи дека сè е можно кога ќе се појавиш и ќе се обидеш.

Сепак, во последниве години Nike се соочи со пад на продажбата и пад на вредноста на брендот, борејќи се со конкуренцијата од старите ривали како Adidas, но и од новите брендови како On и Hoka, популарни кај генерацијата Z.

„Не бевме доволно јасни и фокусирани на нашите вредности“, признава Греам.

Затоа, Nike се впушти во целосна маркетинг трансформација во текот на изминатите 18 месеци.

Во ноември 2023 година компанијата ја врати Греам, која претходно работеше во Nike 17 години пред да ја основа својата агенција, како директор за маркетинг. Во октомври 2024 година ветеранот на компанијата, Елиот Хил, исто така, беше вратен, преземајќи ја функцијата извршен директор од Џон Донахо.

На почетокот на 2025 година Nike објави дека нејзините годишни приходи се намалиле за 10% на годишно ниво, на 46,3 милијарди долари. Хил објави нова стратегија „Sport Offense“, што оди рака под рака со нејзиниот план за пресврт „So win“ и вклучува поместување на фокусот од маркетингот „начин на живот“ кон спортските перформанси.

Како дел од реорганизацијата, Nike го подели својот бизнис по спорт, а не по категории за мажи, жени и деца. Новите маркетиншки потези се насочени кон специфични спортски заедници, големи спортски настани како Олимписките игри и Супербол, како и приказни на спортисти.

Минатата година беше лансирана кампањата „Winning Isn’t Comfortable“ во чест на тркачите, а во февруари, Nike се врати на Супербол по 27 години со рекламата „So Win“, посветена на спортистките.

„Стратегијата фокусирана на спортот носи вистински импулс во бизнисот. Како бренд, се обидовме да потврдиме дека сме вљубени во победата – но победата е релативна, зависи од тоа што се обидувате да направите во животот. Нема прав, линеарен пат, има многу начини да се стигне до таму“, вели Греам.

(Bizlife)

(фото: Deviant Art)

Сподели!
- Advertisement -