Кина официјално го отвори за сообраќај најдолгиот мост со кабли во светот, кој се наоѓа во источната кинеска провинција Џангсу.
Според официјалните лица, мостот долг 10,3 километри, кој ги поврзува градовите Чангџоу и Таиџоу, го скратува времето на патување од 80 минути на само 20 минути. Главниот распон на мостот е 1.208 метри и неговата изградба траела околу шест години.
Тоа е првиот мост изграден на реката Јангце кој интегрира автопат за возила, редовен локален пат и меѓуградска железница на истата структура.
Според извештаите на кинеските медиуми, мостот Чангтаи над реката Јангце поставил разни светски рекорди.
Мостот Чангтаи на реката Јангце е мост со кабли со најдолг распон во светот, мост со челични решетки со најдолг распон кој комбинира пат и железница и мост со најдолга континуирана должина на челични решетки.
Според објавата на Facebook од државната компанија China Communications Construction, за време на фазата на изградба се постигнати бројни подвизи.
Во објавата се наведува дека за време на фазата на изградба проектниот тим “постигнал најголема брзина на спуштање големи кесони во слоеви од тињаста глина, го развил првиот интелигентен кулен кран во светот со капацитет на кревање од повеќе од 98,1 MN·m и напредна индустриска конструкција на челично-бетонски композитни столбови“.
Понатаму, се тврди дека тимот независно го дизајнирал „најголемиот палубен кран во светот, опремен со повеќе напредни функции, овозможувајќи прецизно поставување на ултратешки сегменти со милиметар“.
Кулите на мостот се високи 350 метри – еквивалентно на зграда од 120 ката.
Рекордниот мост е отворен за сообраќај во вторникот и ќе продолжи да му служи на регионот долго време. Службениците веруваат дека тоа ќе помогне во зголемувањето на економската активност во делтата на реката Јангце.
Реката Јангце извира на Тибетската висорамнина во западна Кина и се влева во морето во близина на Шангај. Тоа е најдолгата река на азискиот континент и третата најдолга во светот, со приближно 6.300 км. Уникатен аспект на реката е тоа што тече целосно во Кина.
Главната палуба на мостот со кабли е потпрена на бројни кабли што поврзуваат една или повеќе кули дизајнирани да носат товар. Темелите на мостот се зајакнати за дополнителна цврстина за да ги издржат струите на реката.
Понатаму, дијамантските кули на мостот се направени од челик и бетон за подобрена стабилност и флексибилност за прилагодување на температурните промени.
Мостот Чангтаи над реката Јангце има асиметрична долна палуба со железничка пруга од 200 км/ч од едната страна и редовен локален пат од другата.
Ова е прв пат голем мост да вклучува паралелен распоред на сообраќајот. Дизајните на мостови со железничка пруга генерално ја имаат во средината, со патишта поделени од двете страни.
(Klix.ba)
(фото: Instagram)