Генерацијата Z не сака да ги работи овие работни места!

- Advertisement -

Генерацијата Z сè повеќе ги заобиколува работните места што некогаш се сметаа за „природен почеток на кариерата“. Ниските плати, фиксното работно време и ригидните правила повеќе не се прифатливи за младите луѓе родени помеѓу 1995 и 2010 година.

Анкетата на Галуп покажа дека ангажираноста на вработените во САД падна на десетгодишно најниско ниво – само 31% од луѓето велат дека се „активно ангажирани“ на работа. Најголем пад е забележан кај оние помлади од 35 години, а Генерацијата Z јасно покажува дека немаат намера да се согласат со она што нивните родители и постари колеги некогаш имплицираа, пишува danas.rs.

Кои работни места се на црната листа? Малопродажба и угостителство, кол-центри, магацини, ригидни канцелариски работни места од 9 до 17 часот, продажба на провизија и неплатени пракси. За Генерацијата Z, тоа значи само едно нешто – недоволно платени, исцрпувачки и без достоинство.
Бизнис консултантот Абигејл Рајт вели: „Генерацијата Z го редефинира тоа што значи да се има добра работа. Многу од улогите што ги толерираа миленијалците или Генерацијата X сега се нарекуваат со нивното вистинско име: слабо платени и ментално исцрпувачки“.

Зошто повеќе не „работат за искуство“? Едноставно – финансиската реалност се промени. „Пред 20 години, по колеџот, имавте мал долг, делевте стан со цимери и тоа некако функционираше. Денес, кириите се астрономски, долгот е огромен, а младите луѓе немаат луксуз да работат работни места што едвај ги покриваат трошоците за живот“, објаснува Кевин Томпсон од 9i Capital Group.

- Advertisement -

Затоа Генерацијата Z претпочита да избира хонорарци, споредни работи, работа од далечина и флексибилни аранжмани, наместо да го голтаат стресот од „сигурна плата“.

„Тие научија да поставуваат граници“
Рајт додава: „Зошто би бил на работа без флексибилност и со нормална плата, кога можам сам да ги бирам условите? Генерацијата Z го виде старото ветување „работи напорно и ќе успееш“. Тие би се откажале отколку да се задоволат со помалку од она што го сметаат за фер“.
Дру Пауерс е на слично мислење: „Тие видоа како работните места на почетно ниво не секогаш водеа до напредок и како постарите генерации работеа целиот свој живот за корпорации кои на крајот ги отфрлија. Тие ги ценат животните искуства повеќе од парите, а тоа не е мрзеливост – тоа е познавање на сопствената вредност“.
Експертите се согласуваат: работодавците кои нудат флексибилност, почит и реална плата ќе ги привлечат најдобрите таленти. Оние кои се држат до стариот модел ќе мора да сметаат на голема флуктуација и проблемот со наоѓање работници.

- Advertisement -

„Компаниите што ќе преживеат во следните десет години ќе бидат оние што знаат како да се прилагодат. Бидејќи вредностите што ги бара генерацијата Z не се само нивни, тие се вредности на секој современ работник“, заклучува Рајт.

(Poslovni dnevnik)

- Advertisement -

Фото – Pixabay

Сподели!
- Advertisement -