Историска одлука – Австралија е првата земја која ги забрани социјалните медиуми за лица под 16 години

- Advertisement -

Австралија стана првата земја во светот што им забрани на децата под 16 години да користат социјални медиуми. Почнувајќи од среда на полноќ по локално време земјата ги блокираше да користат платформи како што се TikTok, YouTube на Alphabet и Instagram и Facebook на Meta.

На 10-те најголеми платформи им е наредено да ги блокираат децата под 16 години или да се соочат со казни до 33 милиони долари според новиот закон.

- Advertisement -

Законот беше критикуван од големите технолошки компании и застапниците за слобода на говорот, но беше пофален од родителите и активистите за правата на децата.

Забраната внимателно ја следат и други земји, кои размислуваат за слични мерки бидејќи загриженоста за влијанието на социјалните медиуми врз здравјето и безбедноста на децата продолжува да расте.

- Advertisement -

Иако Австралија е првата што усвои вакви ограничувања, малку е веројатно дека ќе биде последна. Владите ширум светот ги следат случувањата и преземањето на власта од страна на големите технолошки компании.

Владите од Данска до Малезија, па дури и некои американски држави, велат дека планираат да преземат слични чекори, четири години откако протечените внатрешни документи на Meta покажаа дека компанијата знаела дека нејзините производи придонесуваат за проблеми со самодовербата на тинејџерите и самоубиствените мисли, додека јавно негираат каква било таква врска.

- Advertisement -

Иако забраната првично опфаќа десет платформи, владата рече дека списокот ќе се ажурира како што ќе се појавуваат нови производи и младите корисници ќе се префрлаат на алтернативи.

Од оригиналните 10, сите освен Илон Маск и неговата платформа X рекоа дека ќе ги почитуваат правилата и ќе се обидат да ја проценат возраста на детето врз основа на нивната онлајн активност или селфиња. Верификацијата може да се направи и со користење на документи за идентификација или информации за банкарска сметка.

За компаниите за социјални медиуми овој потег значи нова ера на структурна стагнација, бидејќи бројот на корисници стагнира, а времето поминато на платформите се намалува, покажаа студиите.

Платформите тврдат дека не заработуваат многу пари со прикажување реклами на лица под 16 години. Во исто време, тие истакнуваат дека забраната има ефект на прекинување на „протокот“ на идни корисници.

Според владини податоци, непосредно пред да стапи на сила забраната 86% од Австралијанците на возраст од 8 до 15 години користеле социјални медиуми.

(Zimo)

Сподели!
- Advertisement -