Која компанија продала најмногу автомобили во светот во 2024 година?

- Advertisement -

Ситуацијата на автомобилскиот пазар е доста динамична, а кинеските компании стануваат сè поважни на него. Пазарот на автомобили е во транзиција веќе неколку години. Иако се очекуваше електрификацијата да се случи многу побрзо, се покажа дека работите не се толку едноставни и ќе биде потребно многу повеќе време за да се решат добро познатите предизвици поврзани со цените, досегот и инфраструктурата за полнење.

Ситуацијата не е иста на сите пазари, па така, во Кина популарноста на електричните автомобили рапидно расте, додека во Европа, спротивно на некои претходни очекувања, минатата година е забележан пад на продажбата на електрични автомобили.

- Advertisement -

Постојаната побарувачка за автомобили со мотори со внатрешно согорување, како и хибриди, најдобро може да се види од примерот на Toyota. Јапонската компанија петта година по ред продаде најмногу автомобили во светот, а минатата година продаде 10,8 милиони, што ги вклучува и нејзините марки Daihatsu, Hino и Lexus. Иако остануваат лидер на глобалниот пазар, тие забележаа пад на продажбата од 3,7% во споредба со 2023 година.

Ако ги погледнеме само Toyota и Lexus, тие продале околу 10,1 милиони автомобили, исто така со благ пад. На второ место е Volkswagen, кој продаде нешто повеќе од 9 милиони возила, но и со пад на продажбата од 2,3%.

- Advertisement -

Она што е особено интересно за Toyota и за типот на возила што ги продале минатата година е тоа што од вкупниот број возила што ги продале, само нешто повеќе од 1% биле целосно електрични возила. Така, минатата година Toyota заедно со Lexus продала нешто помалку од 140.000 електрични возила, што е само околу 1,4% од вкупно продадените возила. Што се однесува до хибридите, работите се многу подобри и тие учествуваат со околу 40% во вкупната продажба на возила на Toyota.
Toyota забележа голем пад на домашниот пазар, како и во Кина, Индонезија и во Тајланд, додека бројките за продажба скокнаа на северноамериканските и индиските пазари.

Volkswagen, кој инвестира многу во развојот на електрични модели, продаде многу повеќе возила со е-мотори – речиси 745.000 (околу 8% од вкупната продажба), но тоа е помалку од претходната година, па забележаа пад на продажбата на електрични автомобили од 3,4%.

- Advertisement -

По јапонските и германските компании, Hyundai Motor Group се најде на третото место, со повеќе од 7,1 милиони продадени автомобили, при што и двете марки на оваа компанија (Hyundai и Kia) продадоа повеќе од 200.000 електрични возила.

Компаниите инвестираат многу во развојот на електрични автомобили во различни категории, вклучително и подостапни модели како Kia EV3 и Hyundai Inster. Една од компаниите за која можеби најмногу се зборуваше во изминатата година е кинеската BYD, која произведува исклучиво електрични возила и хибриди. Тие продадоа повеќе од 4,25 милиони возила минатата година (повеќе од Nissan и Honda) и нема сомнеж дека нивната продажба на автомобили брзо ќе расте во наредните години, особено затоа што најавија проширување и на други пазари, вклучувајќи го и салонот на BYD отворање во Загреб.

(Electrek)

Сподели!
- Advertisement -