Нова технологија за полнење електрични камиони во движење

- Advertisement -


Снемувањето бензин кога сте далеку од бензинска пумпа е најлошиот кошмар на секој возач. Сличен стрес постои кај сопствениците на електрични возила кои се грижат за тоа колку далеку можат да возат нивните електрични возила без да останат без батерија. Како што електричните возила стануваат се почести на патиштата, а годишната продажба се проценува дека ќе достигне 7,2 милиони до 2030 година, се развиваат нови иновативни методи за да се олесни нивното полнење.

Еден од тие методи, нов механизам кој може да ги полни возилата додека се движат, е во фокусот на новата студија предводена од Универзитетот во Тексас во Ел Пасо (UTEP), објавена во списанието IEEE Access. Истражувачката група UTEP е дел од коалицијата на инженери од Националната научна фондација на САД и Министерството за енергетика, фокусирани на технологија за полнење на електрични возила во движење, позната како тротоар DWPT.

- Advertisement -

„DWPT ќе ги вгради подлогите за предаватели во површините на патиштата, дозволувајќи им на електричните возила да се полнат додека возат без да мора да се приклучат на штекер. Полето на електрифициран транспорт се развива, а моделирањето на побарувачката на оптоварување на нашата електрична мрежа е многу значаен дел од работата. Нашето истражување ќе овозможи сеопфатно разбирање на новите методи за полнење електрични возила за да се обезбеди одржливо користење на нашата транспортна инфраструктура заедно со услугите за електрична енергија“, вели Парас Мандал, професор по електрично и компјутерско инженерство на UTEP и главен истражувач на студијата.

Во моментов повеќето електрични возила се полнат на јавни станици за полнење или преку електрични приклучоци во домаќинствата. Сепак, Мандал објасни дека технологијата за полнење во станбените простории е често бавна и троши електрична енергија, додека јавните станици за полнење во моментов не се широко достапни. Овие ограничувања може да доведат до загриженост за опсегот и може да спречат широко распространето прифаќање на електрични возила.

- Advertisement -

Технологијата DWPT сè уште е во развој, но Мандал рече дека пред да биде усвоена, инженерите, комуналните претпријатија и локалните власти треба да имаат темелно разбирање за идните барања за оптоварување на електричната мрежа. Моделирањето е предизвик затоа што инженерите мора да земат предвид возила со различна големина, различна должина на тротоарот и различни нивоа на сообраќај.

За да се разбере влијанието на DWPT тротоарите на електричната мрежа на различни нивоа на употреба, тимот на Мандал разви нов метод на мерење наречен Modified Toeplitz Convolution или mCONV.

- Advertisement -

Моделот, во суштина, е математичка формулација на DWPT, што им овозможува на инженерите да ја разберат динамичната побарувачка за електрично оптоварување земајќи ги предвид различните растојанија, протокот на сообраќај и типовите возила. Научниците велат дека овој нов модел ќе им помогне на локалните и државните власти, како и на комуналните претпријатија, да разберат што е вклучено во спроведувањето на патиштата DWPT и да го отвори патот за пошироко усвојување на електрични возила.

(Vidi.hr)

(фото: ASPIRE)

Сподели!
- Advertisement -