„Ако вашиот маркетинг не носи профит – тоа не е маркетинг, туку хоби.“
„Ако мислите дека е доволно само да ‘пуштите нешто на Facebook’, не трошите пари – ги фрлате.“
„Најлошата реклама? Онаа што ве тера да го фрлите телефонот низ прозорец.“
Зошто некои брендови експоненцијално растат, додека други остануваат невидливи?
Зошто некои реклами носат милиони, а други само трошат буџет?
Зошто некои маркетинг тимови играат шах, додека други и натаму играат „погоди кој“ со клиентите?
Одговорот е едноставен: затоа што не разбираат како функционира маркетингот што продава.
Wolt на Х (Twitter) провоцира клиенти – и сите зборуваат за тоа.
Burger King му честита роденден на McDonald’s – и добива милионска интеракција.
Aldi и M&S „се караат“ на социјалните мрежи – и целиот интернет гледа.
А што прават 90% од брендовите?
Прават реклама што изгледа како PowerPoint од 2007.
Ставаат безлична слика и текст „најдобро од најдобрите“.
Пуштаат boost и се надеваат на чудо.
Но, во маркетингот нема чуда – само стратегии што работат или не работат.
Ако мислите дека добар производ сам се продава – заглавени сте во 1995.
Ако верувате дека „Instagram ќе нè спаси“ – ве чека разочарување.
Ако не знаете како да тестирате, мерите и оптимизирате – фрлате пари.
Затоа на UTOPIA Academy во Битола, на 4 и 5 март, доаѓа Иван Миниќ – основач на Burek.com, автор на Pojačalo Podcast и маркетинг стратег што знае што работи – и што никогаш не треба да направите.
Не доаѓа сам. Со него пристигнува тим од врвни експерти, секој во својата област: Даниел Милошевиќ – копирајтинг стратег, Милош Скокиќ – дигитален стратег за социјални медиуми, Александар Ашковиќ – YouTube стратег и AI визионер, Светозар Круниќ – Google Ads и performance маркетинг експерт и Горан Магдиќ – SEO стратег.
Пред да го чуеме во живо, му поставивме неколку прашања без филтер.
Резултатот е интервју што маркетинг агенции, претприемачи и бренд менаџери ќе го делат, праќаат во интерни групи и цитираат со месеци.
новинарка | Љубица Ангелкова
- Како знаеш дека некоја реклама е лоша?
Ако по неа не знам кој производ се рекламира.
Ако само привлекува внимание, но не ми кажува што всушност продава.
Ако повеќе зборуваме за рекламата отколку за брендот.
- Која е најголемата лага во маркетингот?
Дека „сè е мерливо“.
Дека „сите се наша целна група“.
Ако сите ви се таргет, тогаш всушност не таргетирате никого.
- Што најмногу мразиш во дигиталниот маркетинг?
Копирање трендови без разбирање.
Сите изгледаат исто, звучат исто, се плашат да бидат поразлични.
- Зошто 90% компании фрлаат пари на реклами?
Затоа што немаат јасни цели.
Затоа што не ја следат публиката и не знаат што таа сака.
- Како знаеш дека некој бренд е мртов?
Кога купувачите повеќе не прават разлика меѓу него и конкуренцијата.
- Кој е најглупавиот изговор што си го чул за лош маркетинг?
„Немаме пари за креативност.“
„Имаме пари, па не ни треба креативност.“
Винстон Черчил рекол: „Немаме пари, ќе мора да размислуваме.“ – и тоа е најдобрата маркетинг стратегија некогаш измислена.
- Кога е подобро да не правиш ништо, отколку да правиш погрешно?
Кога не знаеш што правиш.
Кога не можеш да објасниш зошто нешто работи или не работи.
- Ако утре мораш да почнеш од нула, со само 500 евра, што би направил?
Би купил половен iPhone и мал микрофон.
Би снимал секој ден, без изговори.
Би користел TikTok, Instagram и YouTube Shorts.
Би оставил пазарот да ми каже што работи.
Денес, органскиот досег не постои – освен ако не го правите во видео формат.
- Ако луѓето треба да запаметат само една работа од ова интервју, што би било тоа?
Дека можностите се тука, но ние често не ги гледаме.

Иван Миниќ и неговиот тим во Битола – ексклузивно на UTOPIA Academy.
Кога? 4 и 5 март
Каде? UTOPIA Private Business Club, Битола
Што добиваш ако дојдеш?
- Вредни увиди и практични стратегии.
- Реални примери што функционираат.
- Директни совети од експерти што ги знаат вистинските игри.
- 1 на 1 сесии.
Што губиш ако не дојдеш?
- Прилика што може да направи разлика.
- Маркетингот е стратегија, не случајност.