Ова е првиот воз од карбонски влакна во светот

- Advertisement -

Кина постигна уште една извонредна пресвртница во технолошките иновации со првиот патнички воз во светот направен целосно од карбонски влакна. Познато како Cetrovo 1.0 или Carbon Star Rapid Transit, ова чудо на инженерството неодамна беше претставено во Кингдао, провинцијата Шандонг.

Овој футуристички воз може да се пофали со значајни предности во однос на неговите конвенционални колеги од челик, ветувајќи лесно, позелено и целосно поефикасно возење за патниците.

- Advertisement -

Според Qingdao Sifang Rolling Stock Co, подружница на China Railway Construction Corporation, возот успешно го завршил фабричкото тестирање и треба да започне со работа во крајбрежниот град подоцна оваа година, како што објави South China Morning Post (SCMP).

Традиционалните метро возови во голема мера се направени од челик, алуминиумска легура и други метали. Сепак, овие материјали имаат голема тежина, што значи поголема потрошувачка на енергија и зголемено абење на патеките. Тука карбонските влакна ја менуваат играта.

- Advertisement -

Cetrovo 1.0 има скелет направен од композитни материјали од карбонски влакна. Овој чудесен материјал е направен од ситни нишки на јаглеродни атоми исткаени заедно, што резултира со структура која е неверојатно силна, но неверојатно лесна. Имено, каросеријата и рамката од јаглеродни влакна се 25%, односно 50% полесни во споредба со конвенционалните.

Ова значи намалување на вкупната тежина на целиот воз а 11%. Придобивките се двојни. Прво, намалена потрошувачка на енергија и второ, помалку абење на патеките. Од Qingdao Sifang проценуваат намалување на потрошувачката на енергија за 7%, што доведува до годишно намалување на емисијата на јаглерод диоксид од околу 130 тони. Ова намалување е еквивалентно на засадување на над 40 хектари (100 хектари) дрвја.

- Advertisement -

Cetrovo 1.0 е изграден за да се справи со предизвикувачки средини, вклучувајќи високи температури и стрмни патеки, покажувајќи ја неговата приспособливост за различни географски региони. Не се занемарува ниту удобноста на патниците. Помалата тежина значи помала бучава и вибрации за време на работата, обезбедувајќи помазно и потивко возење за патниците. Дополнително, возот може да се пофали со интелигентни безбедносни карактеристики, вклучувајќи систем за рано предупредување на судири и систем за откривање пречки што може автоматски да го запре возот во случај на итни случаи.

(Interesting Engineering)

(фото:)

(фото: Pixabay)

Сподели!
- Advertisement -