Јапонија го претвора изметот од крави во чисто гориво

- Advertisement -

Јапонски град откри метод за претворање на кравјото ѓубриво во водородно гориво, кое може да напојува возила како автомобили и трактори. Сместено на еден од северните острови во Јапонија, Хокаидо, суровината е во изобилство со оглед на просперитетната млечна индустрија во регионот.

Овој дел од Јапонија опфаќа околу 20% од копнената маса на нацијата и произведува околу 50% од млекото и млечните производи. Сепак, еден од најпроблематичните отпадни производи во млечната индустрија, кравјото ѓубриво, наскоро би можело да стане вреден ресурс.

- Advertisement -

Водородот ветува како одржливо идно гориво бидејќи не испушта јаглерод кога се согорува. Ова го прави многу атрактивна алтернатива на фосилните горива. Ако производството на водород може да се зголеми, тоа би можело да обезбеди чисто гориво за секое возило со мотор со согорување. Сепак, највообичаен начин да се направи е да се користи метан како суровина.

Вообичаено од подземни резерви, метанот е технички фосилно гориво. Друг метод вклучува разделување на водата на нејзините составни делови користејќи електрична енергија. Иако е поодржлив од користењето на метан, овој процес е многу енергетски интензивен и е одржлив само ако се користат обновливи извори на енергија.

- Advertisement -

Од друга страна, јапонската иновативна водородна фарма Шикаои е дизајнирана да користи производи од отпад од кравјо ѓубриво за истата задача. Со повеќе од 20 милиони тони произведени годишно, кравјото ѓубриво нема да го снема во блиска иднина. Ова е корисно не само како потенцијален извор на водородно гориво, туку и затоа што неговото третирање како ресурс ќе обезбеди дополнителни придобивки за регионот.

Ако не се третира правилно, кравјото ѓубриво може да влијае на животната средина со ослободување значителни количини на гас метан. Исто така, може драматично да го намали квалитетот на водата ако се исцеди во водните текови.

- Advertisement -

„Овој проект за производство на водород од ѓубриво од добиток потекнува од Јапонија и е единствен за ова место“, изјави за Би-Би-Си, Маико Абе од Air Water, една од неколкуте компании вклучени во проектот за фарма за водород.

„Шикаои сочинува 30% од кравјиот отпад и урината на Хокаидо, така што има голем потенцијал за обновлива енергија“, додаде тој. Објектот првпат е отворен во 2015 година од страна на јапонското Министерство за животна средина и има за цел да ги претвори земјоделските нуспроизводи во водород за снабдување на локалната, рурална заедница во кружна економија.

Кравјото ѓубриво (и урината) се внесува во голем анаеробен дигестер во централна постројка за да се направи водородно гориво. Бактериите се воведуваат за разградување на органскиот отпад и производство на биогас и течно ѓубриво. Ова резултира со производство на биогас, кој потоа може да се прочисти во метан за понатамошно рафинирање во водороден гас. Според извештаите, објектот може да произведе 70 кубни метри.

На лице место има станица за гориво што може да полни околу 28 возила опремени со водородни горивни ќелии дневно. Иако горивото може да се користи од автомобили, неговата примарна цел е за земјоделски возила како што се трактори и вилушкари.

Вишокот на водород може да се складира и во канистри, кои може да се транспортираат до други капацитети за гориво, како што се локалната фарма за риби со есетра и блиската зоолошка градина Обихиро.

Јапонија, исто така, има слични проекти во Фукуока кои можат да ја трансформираат човечката канализација во водород за општински возила со нулта емисија, вклучително и камиони за ѓубре. И покрај високите трошоци за производство и тешкотиите за складирање, овие проекти се модел на кружна економија што го претвора отпадот во обновлива енергија.

(Interesting Engineering)

(фото: Flickr)

Сподели!
- Advertisement -